BMY Podcast met Dimi Albers
Wekelijks maakt Joost Koning voor BMY de podcast Joost Mag Het Weten. Gast nummer 162 is Dimi Albers, CEO van Dept.
Dept is een digital agency dat marketing- en technologie diensten levert en dit altijd combineert met data én creativiteit. Het bedrijf telt meer dan 4000 specialisten, verdeeld over 30 kantoren op 5 continenten. Klanten zijn bijvoorbeeld Google, Audi, Twitch, Patagonia en eBay. Het staat erom bekend dat het aan de ene kant geïntegreerd is als een one-stop-shop maar daarbij óók een niche-boutique cultuur weet te behouden. Wat kan Dept op tech- en marketing gebied dat Google en Amazon niet zelf kunnen? En hoe hebben ze dit vermogen en deze vaardigheden ontwikkeld?
Hoe is Dept aan de ene kant een geïntegreerde one-stop-shop maar opereert het tegelijkertijd in allerlei niches? Aangezien AI al voor 30% van de inkomsten van Dept zorgt en ‘het bedrijf verwacht dat tegen 2025 10% van hun inkomsten uit kant-en-klare AI-oplossingen zal komen en 80% uit ander AI-gerelateerd werk’: hoe kijkt Dimi aan tegen de AI ontwikkelingen en wat gaat dit betekenen voor werk, onder andere in de media? De antwoorden van Dimi Albers op onder andere deze vragen hoor je in de BMY Podcast van deze week.
De BMY Podcast is ook beschikbaar op Spotify en de Apple podcast app.
Bron: BMY