BMY Podcast met Eric Kramer
Wekelijks maakt Joost Koning voor BMY de podcast Joost Mag Het Weten. Gast nummer 154 is Eric Kramer, country manager Nederland bij WPP.
Eric Kramer werkte eerst 14 jaar in marketing- en verkoopfuncties voor allerlei snoepmerken, waarna hij de overstap maakte naar de wereld van de mediabureaus. Eerst werd hij CEO van Mediabureau MEC, daarna CEO voor moederbedrijf GroupM en inmiddels – als de Nederlandse country manager – voor het moederbedrijf dáárvan: WPP.
WPP is de grootste reclamegroep ter wereld, bestaande uit zo’n 100.000 mensen verdeeld over zo’n 160 agencies. Het profileert zich als ’the creative transformation agency’, waarmee het ‘een geïntegreerde propositie biedt van communicatie, commerce, technologie en experiences’. In Nederland bestaat het uit zo’n 3000 mensen verdeeld over 15 agencies, waarvan de helft in het Amsteldok gebouw zit, wat ze zelf de WPP Campus noemen.
Wat vindt Eric de heilige graal van reclame/marketing en waarom? Waarom is WPP sinds 2019 veranderd van een PR- en reclamebureau naar een creative transformation agency? Waarom is het tegenwoordig belangrijk om een geïntegreerde propositie aan te bieden aan klanten en hoe werken alle agencies intern samen om dit te bereiken? Wat voor stereotypes kan je beter wel en niet gebruiken? En wat denkt Eric over marketing in de metaverse en over het gebruik maken van AI’s als ChatGPT binnen het creatieproces? De antwoorden van Eric Kramer op onder andere deze vragen hoor je in de BMY podcast van deze week!
De BMY Podcast is ook beschikbaar op Spotify en de Apple podcast app.
Bron: BMY