BMY Podcast met Georgette Schlick
Wekelijks maakt Joost Koning voor BMY de podcast Joost Mag Het Weten. De 88ste gast is Georgette Schlick, CEO van Fremantle Nederland en België.
Georgette zette ooit, na haar rechtenstudie, de juridische stak van een uitzendbureau op. Ze werd vervolgens de CEO van media-facilitair bedrijf Dutchview (wat inmiddels te boek staat als NEP) en daarna zenderbaas van SBS. Inmiddels is ze, al meer dan zeven jaar, in zowel Nederland als België de CEO van producent Fremantle.
Er werken in Nederland, verdeeld over vier labels, zo’n 350 mensen en in België 150. Fremantle maakt bijvoorbeeld programma’s als Holland Got Talent, RTL Boulevard, The Masked Singer, Boer Zoekt Vrouw, Heel Holland Bakt, Mocro Maffia en de eerste Nederlandse Netflix-film Forever Rich. Fremantle Nederland en België zijn onderdeel van Fremantle international, één van ’s werelds grootste televisieproducenten, actief zo’n 47 landen.
Hoe zijn Georgette’s ervaringen in de facilitaire- en zenderwereld nu in te zetten als producent? Hoe verbindt ze het zakelijke en het creatieve binnen Fremantle? En hoe werken de banden met RTL Group? Vanuit het kantoor van Fremantle in Amsterdam geeft Georgette de antwoorden op onder andere deze vragen.
De BMY Podcast is ook beschikbaar op Spotify en de Apple podcast app.
Bron: BMY