BMY Podcast met Jonatan de Boer
Wekelijks maakt Joost Koning voor BMY de podcast Joost Mag Het Weten. Gast nummer 157 is social media expert Jonatan de Boer.
In 2013 startte Jonatan de Benelux tak van het Duitse multi channel network Mediakraft en was zo – door ze aan adverteerders te koppelen – de éérste die in Nederland een businessmodel introduceerde voor social media influencers. In 2016 verkocht hij dat bedrijf aan de televisieproducent MediaLane, aan Iris en Joop van den Ende dus. Vervolgens werd hij daar managing director van de online tak, genaamd OnLane.
Ze gingen de Nederlandse YouTube content maken voor bijvoorbeeld Coca-Cola en Disney én gaven social media advies aan bijvoorbeeld Chantal Janzen, Paul de Leeuw en André Hazes jr. Afgelopen jaar – na een startup avontuur in America – startte hij het bedrijf Socialite. Dat is een social media bureau voor personal brands. Hij sloot hij zich aan bij mediaconsultant 3Rivers, waar hij bedrijven helpt met hun social media strategie én werkte voor bijvoorbeeld de NPO, de overheid en ‘allerlei prominente figuren in Den Haag’.
Hoe kwam Jonatan de Boer op het idee om als eerste in Nederland een verdienmodel te bouwen rondom social media influencers? En hoe is dit vervolgens gelukt? Wat zijn op dit moment de grootste trends in de wereld van social media? Hoe ziet een social media strategie eruit? Wat zijn de do’s & don’ts? En wat zijn de tips van Jonatan voor de verschillende platformen? De antwoorden van Jonatan de Boer op onder andere deze vragen hoor je in de BMY Podcast van deze week!
De BMY Podcast is ook beschikbaar op Spotify en de Apple podcast app.
Bron: BMY