BMY Podcast met Kirsten Jan van Nieuwenhuijzen
Wekelijks maakt Joost Koning voor BMY de podcast Joost Mag Het Weten. Gast nummer 136 is format-ontwikkelaar Kirsten Jan van Nieuwenhuijzen.
Kirsten Jan is al meer dan 25 jaar ontwikkelaar van formats. Hij begon zijn carrière als een van de eerste vier creatieven bij John de Mol, waar hij onder andere meewerkte aan Big Brother, TV Makelaar en De Bus. In 2002 ging hij daar weg, om samen met zijn creatief partner daar – Mark van Berkel – onder de naam Intellygents te ondernemen. Samen bedachten ze zo internationale hits als That’s The Question, Take It Or Leave It en 50:50.
Inmiddels werkt hij als freelancer. Zo bedacht hij recent Singletown, wat nu in meerdere landen te zien is, en werkte hij als creatief consultant bij MediaLane mee aan bijvoorbeeld The Connection. Alsof dit alles nog niet genoeg is, maakt hij óók de podcast Content Wars, waarin hij op publieke wijze nogal sappige uitspraken doet over de wereld achter content, de wereld dus waarin hij zelf dagelijks actief is.
Wat zijn qua pitchen, qua manipulatie van de menselijke aandachtsspanne en qua het ontwikkelen van quizzen, de lessen die hij geleerd heeft in die 25 jaar? Wat vindt Kirsten Jan – na dit als werknemer, ondernemer en freelancer te hebben gedaan – de beste werkvorm voor een format ontwikkelaar? En waarom maakt hij de podcast Content Wars en wat levert zijn eerlijkheid over het werk van zijn collega’s hem op? De antwoorden van Kirsten Jan op onder andere deze vragen hoor je in de BMY Podcast van deze week!
De BMY Podcast is ook beschikbaar op Spotify en de Apple podcast app.
Bron: BMY