BMY Podcast met Mark Schoones
Wekelijks maakt Joost Koning de BMY Podcast Joost Mag Het Weten. In de 41ste aflevering is Mark Schoones te gast, creative director van content marketing bureau Wayne Parker Kent.
Hij deed veel verschillende dingen in zijn leven: eerst een theateropleiding, toen journalistiek, hij werkte bij de Nieuwe Revu én als stand up-comedian, maar inmiddels is hij creatief directeur bij Wayne Parker Kent.
Dit bureau, dat vernoemd werd naar de achternamen van Batman, Spiderman en Superman, begon als digitale uitgeverij van online bladen en lost inmiddels als content marketing bureau vooral allerlei ‘problemen op met content’: van strategie tot concept en van productie tot distributie, op alle media. Klanten zijn FedEx, Samsung en Booking.com, Inmiddels zijn ze overgenomen door het Mediahuis, de voormalige Telegraaf Media Groep.
Wat is het schoolvoorbeeld van goede contentmarketing? En waarom werkt dit zo goed? Hoe bedenken ze deze consistente, relevante en waardevolle content voor merken? En op basis waarvan? Hoe is de transformatie van digitale uitgeverij naar content marketing bureau gegaan?
Vanuit het kantoor van Wayne Parker Kent krijgt Joost de antwoorden op onder andere deze vragen van Mark Schoones.
De BMY Podcast is ook beschikbaar op Spotify en de Apple podcast app.
Bron: BMY