Dag van de Mediastages in Beeld & Geluid
Studenten komen op donderdag 21 april massaal naar de Dag van de Mediastages om zich te oriënteren op de wondere wereld van de media. Met 1.400 studenten in Beeld & Geluid is dit het grootste evenement op het Media Park voor jongeren.
Het is al de zevende keer dat Mediastages deze Dag van de Mediastages organiseert in Beeld & Geluid en het is ook de grootste tot nu toe. Het evenement bestaat uit zeven verschillende elementen om de studenten zoveel mogelijk mee te geven; een grote stagemarkt, verschillende educatieve workshops, een rondleiding, diverse inspirerende sprekers, speeddates met de media professionals, sollicitatie en netwerk advies van de experts, en een portretfotograaf voor professionele foto’s op bijvoorbeeld je CV of LinkedIn.
Tientallen media bedrijven hebben zich aangemeld voor de stagemarkt en daar hebben zij donderdag de mogelijkheid om deze studenten te ontmoeten. De workshops worden aangeboden door Dept Agency, Paramount, We Are Erea en EMG. De rondleiding zal door NEP worden verzorgd en gaat door de studio’s waar ondermeer de avondshow van Arjen Lubach wordt uitgezonden.
Ook zullen de grote theaters gevuld worden met toffe sprekers. De stagiairs van BOOS komen samen met Marije de Roode vertellen over hun stage bij dit enerverende programma. Directeur Karin de Groot en productieleider Celine Best komen vertellen over ITV studios en hoe hun carrière is verlopen.
Liam Tjoa is de oprichter van het succesvolle reclamebureau Gospooky en kan alles vertellen over de nieuwste trends op het gebied van marketing. De BROERS Sam en Rijk Hofman zullen afsluiten en alle vragen van studenten beantwoorden zoals bijvoorbeeld hoe zij de Gouden Podcast award in de wacht hebben weten te slepen tijdens het Gouden RadioRing gala?
Er zullen speeddates plaatsvinden tussen studenten en stagebegeleiders, en studenten kunnen op de foto om hun online presence op te poetsen.
Bron: Beeld & Geluid/BM