Divimove lanceert programma voor vrouwelijke social influencers
Divimove, het digitale mediabedrijf met het grootste social influencernetwerk van Europa, lanceert een exclusief programma om vrouwelijke influencers in Nederland een boost te geven.
Het initiatief richt zich op de ontwikkeling van een kleine selectie content creators uit verschillende disciplines, die de volgende stap in hun carrière willen zetten, zodat ze van hun een passie een duurzaam beroep kunnen maken.
Het programma wordt ondersteund door YouTube. De talenten krijgen een unieke kans om deel te nemen aan exclusieve workshops voor het #FemaleDevelopment program, gegeven door experts van Divimove en YouTube. In twaalf maanden tijd worden de influencers klaargestoomd door middel van een intensief programma, waarin ze verschillende fases en trainingen doorlopen. De onderwerpen die worden behandeld bestaan uit: personality development, kanaaloptimalisatie, strategie- en formatcreatie, contentproductie en merksamenwerkingen.
“Volgens recente studies zijn vrouwelijke creators duidelijk ondervertegenwoordigd in een door mannen gedomineerde influencer-community. Ons doel is om de status quo uit te dagen, zodat we meer creatieve, talentvolle en ondernemende vrouwen terugzien op YouTube. Wij kijken enorm uit naar de lancering van dit programma waarin wij deze opkomende talenten de ondersteuning geven die ze verdienen, zodat zij hun eigen podium kunnen claimen en een sterk eigen merk kunnen opbouwen”, legt Renée Snaak (foto), Head of Talent Partnerships bij Divimove Nederland uit.
De vrouwelijke talenten Jamie Li, Denise Kroes, Zomayra, Isa Luna, Eva Rose, Rosalie, Vonneke Bonneke en Rachel John nemen deel aan het #FemaleDevelopment program. Ze zullen de komende twaalf maanden nauw samenwerken met het Nederlandse team van Divimove, in Amsterdam. Het intensieve programma wordt afgetrapt met zowel individuele als groepsworkshops. Hierna volgen de kanaaloptimalisaties, waarin de meta-data onder de loep worden genomen. Tijdens de volgende fase van het programma worden de deelneemsters uitgedaagd om te werken aan een succesvolle contentstrategie en ijzersterke, persoonlijke positionering. Aan de hand van kritische evaluaties worden nieuwe contentkansen gecreëerd.
Bron: Divimove/BM