Meer muziek beschikbaar op Snapchat
Snapchat heeft nieuwe muziek licentiedeals aangekondigd met maar liefst 512 muziekrechtenhouders over de hele wereld, waaronder in Nederland met Buma/Stemra. Dankzij deze partnerships zal er muziek van lokale artiesten toegevoegd worden aan de Snapchat Sounds bibliotheek. Hierdoor zullen Snapchatters veel meer muziekmogelijkheden hebben om toe te voegen aan hun berichten en Snaps maar ook aan creatieve tools zoals augmented reality lenzen.
“We zijn verheugd om de Snapchat Sounds-ervaring uit te breiden terwijl we doorgaan met het bouwen van nieuwe tools en het ontwikkelen van relaties met de muziekindustrie wereldwijd”, zegt Ted Suh, Global Head of Music Partnerships bij Snap. “Door een bredere selectie van muziek aan te bieden, willen we het mogelijk maken voor de Snap gebruikers om nieuwe invalshoeken te ontdekken en creativiteit te uiten met de muziek waar ze van houden.”
Deze deals komen boven op de bestaande partnerships met grote en onafhankelijke platenmaatschappijen en muziekuitgevers over de hele wereld, waaronder Universal Music Group, Universal Music Publishing Group, Sony Music Entertainment, Sony Music Publishing, Warner Music Group, Warner Chappell, Kobalt, DistroKid, BMG, NMPA-uitgeversleden, Merlin, Empire Distribution en nog 9000 andere onafhankelijke muziekuitgevers en labels.
Snapchat is ontworpen als communicatiemiddel voor goede vrienden. Wanneer vrienden een Snap sturen waaraan een gelicenseerde Sound is toegevoegd, kun je dit zien als een muziekaanbeveling van vriend tot vriend. Dit heeft enorme waarde voor zowel opkomende als gevestigde artiesten. Door de muziek van Sounds uit te breiden, maakt Snapchat het nog makkelijker voor Snapchatters om nieuwe muziek in het genre waar ze van houden te ontdekken, te creëren en te delen. Dit geeft Snapchatters nog meer creatieve vrijheid, vooral in combinatie met Snapchats unieke augmented reality lens-mogelijkheden.
Wereldwijd heeft Snapchat meer dan 375 miljoen dagelijks actieve gebruikers. Maandelijks zijn dit er 750 miljoen. In Nederland bereikt Snapchat zo’n 4,5 miljoen gebruikers en meer dan 75% van de 13- tot 34-jarigen. Meer dan 250 miljoen mensen gebruiken dagelijks de augmented reality-opties op Snapchat. Bijna tweederde van de Spotlight inzendingen gebruikt een van Snapchat’s creatieve tools of een augmented reality lens.
Bron: Snap/BM