Quinty Misiedjan presenteert nieuw seizoen De dikke data show
Hoe word je een digitaal atleet? Mis je de boot als je ouders niet in crypto zitten? Wat moet je doen als je ongevraagd viral gaat op het internet? Kunnen chips mensen slimmer maken? Hoe scoor je een monsterhit via TikTok? Ben je online onsterfelijk?
In het derde seizoen van De dikke data show probeert nieuwe presentator en online maker Quinty Misiedjan een antwoord te vinden op al deze vragen. Tijdens haar onderzoek spreekt zij verschillende wetenschappers en journalisten. De dikke data show is vanaf 30 oktober wekelijks om 18.40 uur te zien bij de VPRO op NPO Zapp.
Zelfbenoemd ‘kind van het internet’ Quinty Misiedjan, oftewel Quinsding op YouTube, is bekend als online content creator en presentator van onder meer Club Hub, Are You The One: Aftertalk en de feministische serie Zeikwijven. Ze ontrafelt in De dikke data show met zangeres MEAU het geheim van een TikTok-hit, bezoekt het grootste E-sports event van Europa en ze gaat naar het ISIDOOR hoofdkwartier op een super geheime locatie, het informatiecentrum voor cyberveiligheid in Nederland. Haar onderzoek wisselt Quinty af met grappige sketches.
Online
Op het Instagram-account van Zapp test Quinty de datakennis van de kijkers. Quinty speelt met de werkelijkheid door feit of fictie-vragen te stellen, en geeft een stelling van de week. Om de week verschijnt er een nieuwe sketch die Quinty speciaal voor TikTok heeft gemaakt. De dikke data show is ook via zapp.nl te volgen.
Bron: VPRO/BM
Foto: Ruud Janssen/VPRO