Screenforce opent inschrijving vierde editie TV Masters
Na drie succesvolle edities gaat op donderdag 26 september de kosteloze vierde masterclass TV Masters van start. TV Masters is een complete interactieve training over het medium TV waarin je alle ins en outs van zowel lineaire TV als online video leert en is speciaal voor startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant. Na het volgen van TV Masters heeft de deelnemer een grondig begrip van hoe TV werkt en hoe je TV het beste kunt inzetten.
De zesdelige masterclass is ontworpen in samenwerking met broadcasters, mediabureaus en adverteerders en brengt de cruciale vaardigheden en kennis van het vakgebied bij. Diverse experts delen hun kennis en jarenlange ervaring op het gebied van onderzoek, planning en strategie, wetgeving & zelfregulering, branded content, innovatie en effectiviteit.
TV Masters is NIMA gecertificeerd en wordt geleid door Roos Simons (Go Tiramisù). Onder andere Mouette van Rijn (StudioM), Patricia Sonius (Nederlands Media Onderzoek), Jim Leeuw (GroupM) en Luc Mali (MBS) zullen een masterclass voor hun rekening nemen.
De modules
TV Masters bestaat uit zes modules waarin de kracht van TV in een hybride aanpak wordt gedeeld; met drie webinars en drie workshops op locatie. Start is op donderdag 26 september en op dinsdag 10 december is de laatste les. Dit zijn de thema’s van de modules:
Workshop Planning & strategie
Webinar Alles over kijken
Webinar Wetgeving & zelfregulering
Workshop Reclame & effectiviteit
Webinar Online video & TV innovaties
Webinar Branded partnerships
Elke module dient voorbereid te worden middels het lezen van online artikelen die klaarstaan in een eigen online leeromgeving. Inclusief het voorbereidende leeswerk, het deelnemen aan de webinars en workshops zal de masterclass ongeveer 30 uur in beslag nemen.
Certificaat
Elke module wordt afgesloten met tien meerkeuze examenvragen. Voor het behalen van het certificaat van de masterclass wegen het aantal bijgewoonde webinars en workshops, plus het aantal juist beantwoorde examenvragen mee.
NIMA accreditatie
De masterclass wordt door het Nederlandse Instituut voor Marketing (NIMA) geaccrediteerd. Dit houdt in dat de masterclass opgenomen wordt in het NIMA programma en dat cursisten, die de masterclass succesvol afronden, door NIMA gehonoreerd worden met 16 PE-punten.
Inschrijven
Vanaf 20 juni 2024 kunnen geïnteresseerden zich inschrijven voor TV Masters. Er zijn geen kosten verbonden aan deelname. Kandidaten kunnen zich inschrijven via de TV Masters website. Na beoordeling van de aanvraag ontvangen zij bericht over toelating.
Bron: Screenforce/BM