Tim Hofman pakt problemen aan in vierde seizoen van BOOS
In het vierde seizoen van BOOS -vanaf nu zonder hashtag- stellen Tim Hofman en zijn team zich opnieuw in dienst van de kijker door hulp te bieden waar nodig. Dat kan zijn in de strijd tegen bedrijven, als wetgeving welzijn in de weg zit of door aan te kaarten waar het knelt binnen onze maatschappij.
Het programma opent zich vanaf dit seizoen voor een breder publiek: niet alleen jongeren, maar iedereen kan zich nu opgeven voor het programma. Het nieuwe seizoen van BOOS, inclusief nieuwe vormgeving, is vanaf 11 juni elke donderdag om 16.00 uur te zien op YouTube.
Tim Hofman: “Ik heb er weer zin in. We proberen zo’n vijftig keer per jaar de vinger op de zere plek te leggen, door te duiken in de dossiers die onze achterban ons toestuurt. En ook nu, in tijden van coronacrisis, gaat veel fout. Influencers met 600.000 volgers die adverteren met corona, maar vervolgens niet kunnen leveren dóór corona. Vliegticketboeren die miljoenen kwijt maken en niet bereikbaar zijn, of gewoon huisjesmelkers die zich niet aan de regels houden.”
Hofman vervolgt: “BOOS wordt dit seizoen misschien wel maatschappelijker dan ooit: we gaan morrelen aan heersende macht, manieren van handel drijven op de schop nemen en oplichters ontmantelen. Maar er is ook ruimte voor grote projecten: denk aan documentaires en series. Want wat nou als je dood wil, maar niet mag? Of als je vast zit in een onderdrukkende omgeving en daar van los wil breken? Ook dat is BOOS.”
Ook de BOOS AntiCoronaDepressie Podcast gaat na 22 afleveringen en een miljoen streams in een nieuw jasje door als BOOS De Podcast, waarin Tim wekelijks met gasten bespreekt wat er niet klopt, misgaat of zeer doet binnen onze samenleving.
BOOS, dat deze week vier jaar bestaat, vergaarde tot dusver 400.000 abonnees op YouTube. BOOS De Podcast is iedere dinsdag vanaf 16.00 uur te horen op onder meer Spotify en Apple Podcast.
Bron: BNNVARA/BM