Ad Alliance verzorgt advertentieverkoop van streamingdienst SkyShowtime
Paramount Global heeft mediahuis Ad Alliance de verantwoordelijkheid gegeven voor de advertentieverkoop van de premium streamingdienst SkyShowtime.
SkyShowtime is het video-on-demand (SVOD)-platform voor abonnementen dat voortkomt uit de joint venture tussen Comcast en Paramount Global. In samenwerking met het advertentieteam van Paramount zal Ad Alliance de beschikbare advertentieruimte op SkyShowtime op de markt brengen. Dit biedt haar klanten exclusieve plaatsingen en advertentieaanbiedingen in directe campagnes. Tot de adverteerders behoren onder andere McDonald’s, T-Mobile en Zalando.
Het nieuwe Standard with Ads-abonnement van SkyShowtime is nu beschikbaar, waardoor het platform de eerste grote streamingdienst is die tegelijkertijd een advertentie-ondersteund abonnement in al zijn markten lanceert. Met de introductie van Standard with Ads biedt SkyShowtime consumenten twee opties: met of zonder advertenties, beide tegen aantrekkelijke prijzen. Door klanten zowel keuzevrijheid als flexibiliteit te bieden, blijft SkyShowtime premium content leveren.
Deze overeenkomst biedt adverteerders toegang tot premium en hoogwaardige content, zoals de bekroonde film Oppenheimer, de populaire tv-serie Yellowstone, de rebelse serie South Park en kinderfavorieten zoals SpongeBob SquarePants en Paw Patrol.
Voor Ad Alliance betekent deze stap een belangrijke uitbreiding van haar connected TV-mediaportfolio. Ad Alliance biedt adverteerders een totaaloplossing voor de gehele audiovisuele markt, die inspeelt op nieuwe consumptiemodellen. Dit is gebaseerd op een exclusief, relevant en kwalitatief hoogstaand tv-aanbod voor de Nederlandse markt, waarbij SAVOD, CTV, OLV en lineaire TV worden gecombineerd.
Ad Alliance bundelt de krachten van mediaspelers zoals Warner Bros Discovery, Paramount, Disney, We Are Era, Ziggo Sport en RTL.
Bron: Paramount Global/BM