Animatiestudio’s Holypoly en Flying Whale fuseren
Ontwerp- en animatiestudio’s Holypoly en Flying Whale bundelen krachten en gaan verder als Studio Vandevorm. In een tijd waarin merken en producenten steeds meer diversiteit in content nastreven, presenteert Studio Vandevorm zich als one-stop-shop op het gebied van visuele communicatie.
Vandevorm breidt onder meer het aanbod uit voor contentproducenten. Voorheen lag de focus met name op broadcast design voor tv-programma’s als B&B Vol Liefde, Denkend aan Holland en Hunted. Nu wordt onder meer kleurcorrectie aan de diensten toegevoegd.
Ruben Pol (Creative Director), voorheen Holypoly, zegt hierover: “De markt verandert snel. Door onze dienstverlening waar nodig bij te sturen of uit te breiden kunnen we direct inspelen op de groeiende vraag naar visuele communicatie voor uiteenlopende platformen.”
Visueel sterke content
Vandevorm springt ook in op de groeiende vraag vanuit merken om visueel sterke content toe te voegen aan de marketingcommunicatiemix. Een logische stap volgens Mark Goedmakers (Managing Director), voorheen ABN AMRO en ManpowerGroup. “Marketing- en communicatieafdelingen willen scoren met content. De vraag naar kwaliteit en diversiteit in de contentmix blijft stijgen. Er zijn specialisten nodig. Het is fijn om een vaste contentpartner te hebben die je problemen begrijpt en weet hoe de doelgroep visueel geprikkeld wordt. Die partner willen wij zijn.”
Netwerk van makers
Het uitgebreide netwerk van makers zorgt voor de diversiteit die Vandevorm kan bieden. Bjorn Peters (Art Director), voorheen Flying Whale, geeft leiding aan deze groep. “Ons netwerk bestaat uit unieke karakters, elk met eigen specialisaties, quirks en skills. Belangrijk, ieder project en ieder merk is immers uniek. Ik kijk er enorm naar uit om nog meer met hen en onze klanten samen te gaan werken. ”
Bron: Studio Vandevorm/BM