BM Masterclasses 2017: mediameesters
Vijf gereputeerde namen uit de mediabranche gaven voorafgaand aan de Broadcast Media Society een door BM georganiseerde masterclass. Decor was het Hilversumse Media Park.
René Delwel en Bolke Burnaby Lautier vertelden in hun eigen onderkomen bij United over 4K-registratie en de techniek die daarbij komt kijken. Onder meer Beyoncé, U2 en The Rolling Stones klopten hiervoor al bij United aan. Nog geen 100 meter verderop dook men bij NEP The Netherlands in de wereld van augmented reality onder begeleiding van NEP CIO Ralf van Vegten. Het bedrijf is voorloper op het gebied van de techniek, waarvan we de contouren reeds in sportprogramma’s en entertainmentshows op tv kunnen zien.
De andere drie ‘hoogleraren’ streken neer in Beeld en Geluid. Scenarioschrijfster Tamara Bos sprak over het belang van hoogstaand jeugd- en familiedrama in Nederland en waarom streamingpartijen als Netflix en Videoland daarin zouden moeten investeren. Bos bewerkte talloze Annie M.G. Schmidt-boeken en won een Gouden Kalf voor Het Paard van Sinterklaas. Ondertussen weidde componist Martijn Schimmer, bekend van onder andere de The Voice- en DWDD-jingle, in de grote theaterzaal uit over de rol die muziek kan spelen bij het verbinden van de offline en online kijkervaring.
Matthias Scholten, creatieve libero bij RTL, loste hem af en titelde zijn masterclass ‘Do you love me yet?’ Scholten gaf een inkijkje in de contentstrategie van RTL waar het ‘always on’-principe de boventoon voert. Scholten: “Hoe geniet de consument optimaal van alles wat wij op al onze platformen te bieden hebben? Daar ligt voor ons de uitdaging.”
Bekijk de video