Eurosport Digital eerste klant BAMTech Europe
Discovery en BAMTech hebben gezamenlijk BAMTech Europe opgericht. Eerste klant van deze nieuwe aanbieder van digitale technologie is Eurosport Digital, dat de OTT-diensten van BAMTech Europe gaat inzetten voor Eurosport.com en de Eurosport Player.
BAMTech Europe gaat content-eigenaren, zenders en OTT-platforms helpen om hun digitale mogelijkheden te verbeteren.
BAMTech Europe is een joint venture tussen Discovery Communications en BAMTech LLC, een dochterbedrijf van de digitale dienst van Major League Baseball, MLB Advanced Media (MLBAM). BAMTech ontwikkelt direct-to-consumer streaming-diensten en levert wereldwijd OTT-producten aan 7,5 miljoen betalende klanten. BAMTech Europe biedt soortgelijke diensten aan Europese sport-, nieuws- en entertainmentklanten.
Eurosport Digital is dus BAMTech Europe’s eerste klant. Het backend videoplatform en de services van BAMTech worden komend jaar op alle producten van Eurosport Digital toegepast. Momenteel vallen daaronder Eurosport.com en de Eurosport Player, het belangrijkste OTT-sportplatform op abonnementsbasis in Europa – waarmee fans in 52 landen altijd en overal toegang hebben tot Eurosport’s events.
De samenwerking volgt snel op de recente aanstelling van Ralph Rivera als algemeen directeur van Eurosport Digital. Rivera werkte daarvoor zes jaar bij de BBC als directeur van Future Media, waar hij verantwoordelijk was voor alle digitale mediaservices van de BBC en voor de BBC iPlayer, waarmee hij, tijdens de Olympische Spelen in Londen in 2012, een nieuwe standaard zette voor online live sportverslaggeving.
Het nieuws komt vlak nadat Discovery de oprichting van Group Nine Media aankondigde, een samenwerking in digitale content die direct een van de grootste bedrijven in digitale content en social video’s ter wereld opleverde.
Bron: Discovery Networks Benelux/Broadcast Magazine