NEP en Chain faciliteren Telegraaf VNDG
Je zou het aan de buitenkant niet zeggen, maar in Studio Nieuw West op bedrijventerrein Sloterdijk in Amsterdam gebeuren grote, prestigieuze dingen. Hier zetelt Telegraaf VNDG, het deze week begonnen online videoplatform, mede mogelijk gemaakt door NEP the Netherlands en Chain.
De kale regieruimte moet nog helemaal worden ingericht, daarvoor staat nu nog een wagen binnen geparkeerd, maar verder is men er helemaal klaar voor. De firma Chain richtte de studio compleet in met video, geluid en natuurlijk licht. Paul Chamalaun: “Het plafond is helemaal led en echt gemaakt om op volwaardig broadcastniveau televisie te maken. En achter de presentatiedesk hebben we een groot curved led scherm opgehangen, daarmee sluit TMG aan bij een state of the art studio-omgeving.”
Dat scherm wordt weer aangestuurd door het zogeheten NEP Square systeem, om ieder TMG-merk (onder andere De Telegraaf, DFT, Telesport, Privé, Autovisie en VROUW) zijn eigen look & feel te kunnen geven. Jonathan Vermeulen, Director of Sales NEP the Netherlands: “In de promotiecampagne gebruikt TMG de slogan: ‘Televisie, maar dan anders’. Dat vereist ervaring en praktische en inhoudelijke kennis en die brengen wij bij elkaar. Het gaat erom ook online zo dicht mogelijk bij de kijker en lezer te komen, maximaal bereik te genereren, en daar heb je een intelligent hart voor nodig.”
Dat wordt gevormd door NEP’s eigen Media Asset Management (MAM) systeem, de Mediabank. Vermeulen: “Via glasvezel is alles op elkaar aangesloten, deels ook via cloud production en ons data center in Hilversum. Voor het eerst maken we ook een koppeling met print en kun je bij wijze van spreken reporters met een mobiele telefoon live in de uitzending verslag laten doen. Bij een ramp bijvoorbeeld krijg je nu pushnotificaties op je telefoon, maar straks klik je op zo’n bericht en zit je meteen in de live stream. Deze locatie is helemaal ontsloten om naar de rest van de wereld te gaan óf de rest van de wereld binnen te halen. Ook satelliet feeds zijn geen probleem.”
Het is de ambitie van TMG om hoogwaardige, gepersonaliseerde en relevante content op het gebied van nieuws, sport en entertainment te bieden, 24 uur per dag en zeven dagen per week. Telegraaf VNDG wil verder bouwen op het fundament van bijna 24,5 miljoen videoviews die De Telegraaf nu al maandelijks realiseert.
Bron: BM