NEP The Netherlands lanceert nieuwe strategie
‘Fit for the Future’. Zo luidt de nieuwe strategie waarmee NEP The Netherlands zich voorbereidt op een duurzame gezonde toekomst voor het mediatechnologie bedrijf.
NEP is gevestigd in Hilversum en een belangrijke schakel en onderdeel van NEP Group, wereldwijd marktleider, met broadcast, live event en virtual production activiteiten in 25 landen. Zenders, producenten en streamingdiensten, maar ook rechtenhouders kunnen op de creativiteit, technische expertise en flexibiliteit van NEP blijven vertrouwen.
Maar in de snel veranderende (media)wereld is het van belang dat NEP zich aanpast aan deze veranderingen om voorop te blijven lopen en in te spelen op trends en ontwikkelingen. Met de nieuwe strategie, ‘Fit for the Future’, heeft NEP haar focus geheroriënteerd. Zo kan het bedrijf de organisatie gaan vernieuwen om in de toekomst nog beter in te spelen op wensen van klanten en gericht te blijven innoveren en investeren.
Hernieuwde focus
Binnen de nieuwe strategie focust NEP zich op haar kernactiviteiten rondom productie (audiovisuele registratie en vastleggingO), postproductie (verwerking en verrijking) en publicatie in de vertrouwde handen van passievolle professionals die dagelijks het verschil maken met gebruik van NEP’s state-of-the art infrastructuur. De kracht schuilt in het innoveren van die kernactiviteiten, de basis waarop NEP tot marktleider is uitgegroeid als onderdeel van een wereldwijd netwerk.
Arjan van Westerloo, Managing Director NEP The Netherlands: “In onze servicegerichte ambitie om klanten te helpen om de mooiste audiovisuele verhalen te vertellen, ging NEP verder dan haar kernactiviteiten. We wilden niet alleen mediaworkflows stroomlijnen, maar soms ook alle schakels zelf ontwerpen, bouwen en bedienen. Dit past niet binnen onze kernactiviteiten De nieuwe strategie stelt ons in staat om nog beter te focussen op waar we goed en uniek in zijn en daar succesvol in te blijven. Ook omdat we toegang hebben tot het internationale netwerk van NEP Group met end-to-end oplossingen en experts voor elke productie en behoefte van de klant. Hiermee kunnen we optimaal gebruik maken van alle beschikbare resources en expertises binnen de groep, zijn we complementair aan elkaar en kunnen we blijven innoveren zonder dat we alle oplossingen zelf hoeven te bouwen.”
“Tegelijkertijd biedt deze nieuwe ‘Fit for the Future’-strategie ons de kans gericht te investeren in de innovatiekracht om de internationaal toonaangevende Nederlandse media-industrie te ondersteunen in het ontwikkelen van nieuwe en creatieve content. Daar zijn al enkele succesvolle voorbeelden van te noemen zoals het Centralized Production Platform dat inmiddels 47 wereldwijde Production Centers met elkaar verbindt. Maar ook de samenwerking met NEP Virtual Studios onderdelen Halon en Lux Machina bij de totstandkoming van de augmented reality uitwerking van het nieuwe Talpa programma Avastars is hiervan een goed voorbeeld.”
Strategische heroriëntatie
De strategie is helder. De strategische heroriëntatie vloeit voort uit een analyse van de markt, de trends en ontwikkelingen van de media industrie en macro-economische ontwikkelingen. Voor de volgende stap is een verdiepingsslag noodzakelijk om de implementatie van de nieuwe strategie te versnellen.
‘Fit for the Future’ positioneert NEP The Netherlands op een krachtige manier en zo kan het mediatechnologie bedrijf flexibeler inspelen op de voortdurend veranderende markt. Zo blijft NEP bouwen aan een sterk, duurzaam en toekomstbestendig bedrijf met een duidelijke focus op het optimaliseren van haar kernactiviteiten, en blijft het een relevante en toonaangevende speler voor haar klanten om hun verhalen te vertellen en tot leven te wekken.
Bron: NEP/BM