NEP The Netherlands stelt Leo Smeding aan als CCO
Met de aanstelling van Leo Smeding als Chief Commercial Officer (CCO) heeft NEP The Netherlands haar leadership team, bestaande uit een driekoppige directie en zeven Business Unit Directors, vernieuwd. Smeding start op 1 februari 2023 in deze rol en volgt daarmee Richard van Kooij op die NEP na 10 jaar heeft verlaten voor een nieuwe uitdaging.
Smeding heeft ruime ervaring in de broadcast industrie. Zo bekleedde hij verschillende leidinggevende rollen bij diverse mediabedrijven waaronder de laatste vijf jaar als Global Strategic Account Manager bij Grass Valley.
Arjan van Westerloo (CEO): “NEP is de afgelopen jaren in rap tempo uitgegroeid tot een zeer veelzijdig bedrijf met een breed portfolio en internationale dienstverlening. De uitdagingen in een snel veranderende en steeds complexere markt vroegen om een vernieuwd leadership team met een bijbehorende hernieuwde interne business unit structuur. Met de komst van Leo Smeding als CCO, Frank ter Weeme als CFO en de recente aanstelling van Marcel Koutstaal als Business Unit Director Content Publication, is het leadership team van NEP vernieuwd en versterkt en zullen we in de komende periode het vernieuwde bedrijf verder vorm gaan geven.”
Smeding: “Vanuit mijn tijd bij Grass Valley ken ik NEP en veel collega’s al jarenlang en ik verheug me erop in een nieuwe, maar ook grotendeels bekende omgeving te starten in de rol van CCO. Ik heb veel expertise en ervaring in het ontwikkelen en implementeren van strategische sales plannen en ik denk dat ik voor NEP van toegevoegde waarde kan zijn in deze complexe en veranderende markt. Ik verheug me erop om bij te dragen aan het verder toekomstbestendig maken van deze mooie organisatie.”
Bron: NEP The Netherlands/BM