NEP, United en The Crew over impact coronavirus
De facilitaire bedrijven NEP, United en The Crew hebben onderstaand bericht naar al hun Nederlandse klanten gestuurd vanwege de impact van het coronavirus op de Nederlandse media-industrie.
Momenteel bevindt onze industrie en eigenlijk heel Nederland zich in een situatie die geen vergelijk kent. Dat vraagt om tijdelijke gepaste individuele en collectieve maatregelen om de continuïteit van de dienst te kunnen garanderen.
Nederland komt hieruit, onze industrie komt hieruit, alleen moeten we nu op een aantal vlakken ook samen kunnen optrekken. Wij sturen jullie dit bericht met als doel het sluiten van de rijen en solidariteit want in deze onzekere periode is het van groot belang om goed te blijven communiceren en elkaar te helpen waar nodig.
We nemen jullie graag mee in de situatie van vandaag.
– Op dit moment zijn 40-50% van de producties geannuleerd;
– Het ziekteverzuim onder ons personeel is niet hoger dan bij een gemiddelde griepgolf;
– We verwachten dat deze situatie langdurig grote impact heeft op onze bedrijfsvoering.
Wat doen NEP, United en The Crew?
– Te allen tijde implementatie van alle maatregelen zoals deze worden voorgeschreven door het RIVM om de gezondheid van onze mensen te beschermen;
– Om de core dienstverlening aan de Nederlandse media-industrie zo lang mogelijk te continueren zullen we nagaan waar een gezamenlijk initiatief vereist is;
– Mensen en middelen (inclusief die van Red Bee) kunnen in samenspraak en waar vereist voor de dienstverlening individueel of gezamenlijk worden ingezet waarbij ook zorg zal worden gedragen voor de eventuele toepasselijke regelgeving.
Wat vragen wij van onze opdrachtgevers?
– Flexibiliteit op de inzet van eigen mensen, elke productie vergt maatwerk;
– Aanvragen op naam worden zoveel mogelijk gehonoreerd, maar kunnen eveneens op basis van bedrijfseconomische gronden een punt van discussie en overleg worden;
– Begrip voor deze situatie en de wil er samen uit te komen met als doel de toekomst van onze industrie;
– In overleg tot een oplossing komen als een event geannuleerd of verplaatst gaat worden om de schade aan beide partijen te beperken en garanties te kunnen geven op inzet op de nieuwe datum wanneer het event plaatsvindt;
– Oog te hebben voor onze cashflow bij de betaling van facturen.
Zoals gezegd, hebben we altijd het gemeenschappelijke doel voor ogen om de beste service te verlenen met de beste beschikbare mensen. Als we de komende tijd vooral wederzijds begrip en respect voor elkaar tonen, kunnen we deze periode gezamenlijk met elkaar doorkomen en hopelijk snel achter ons laten. Mocht je naar aanleiding van dit bericht nog vragen of zorgen hebben, kun je altijd contact met een van ons opnemen.
Ralf van Vegten (NEP)
Rene Delwel (United)
Job Scholtze (The Crew)