ODMedia Group neemt effiecient over
ODMedia Group, het Nederlandse content services bedrijf voor on-demand media, heeft gemeld dat het de activiteiten van Benelux-brandingbedrijf effiecient heeft overgenomen. Bovendien zal Helmut Ramak, CEO van effiecient, aan de slag gaan als hoofd marketing voor ODMedia Group.
“Dit is een mooie toevoeging aan ons team. Niet alleen verwelkomen we een echt getalenteerde groep merkveteranen in ons team, maar we verdubbelen onze marketing- en ontwerpmogelijkheden van ons eigen creatieve ontwerpbureau Deck40 om onze entertainmentklanten wereldwijd te bedienen”, aldus Sjef Pijnenburg, CEO van ODMedia.
In de afgelopen twaalf maanden heeft ODMedia Group al een aanzienlijke groei doorgemaakt en extra dochterondernemingen geopend, niet alleen in Duitsland en het VK, maar ook in België, Scandinavië, Spanje en Zuid-Afrika. “Nu kunnen we onze opgebouwde expertise combineren om onze klanten beter van dienst te kunnen zijn in deze steeds uitdagendere, maar nog steeds aantrekkelijke entertainmentmarkt”, voegt Helmut Ramak (foto), het nieuwe hoofd marketing voor ODMedia Group, toe.
ODMedia Group, opgericht in 2004 door Sjef Pijnenburg, heeft strategische partnerschappen met talloze wereldwijde OTT-platforms. Het heeft ook de status ‘preferred partner’ van iTunes en is een Netflix Preferred Fulfillment Partner. Naast het aanbieden van het volledige scala aan technische diensten, fungeert ODMedia als een aggregator voor de belangrijkste platforms, voor het beheer van digitale rechten, het genereren van inkomsten, de uitbreiding van doelgroepen en crosspromotie. Het beheert ook lineaire en niet-lineaire kanaalweergave voor SVOD, AVOD en TVOD.
Bron: ODMedia Group/BM