Patrick Brand Head of Marketing & Communications bij EMG Group
EMG Group, voorheen Euro Media Groep, stelt Patrick Brand (52) per 1 december 2021 aan als nieuwe verantwoordelijke voor de Marketing en Communicatie van de EMG groep. Zijn takenpakket omvat alle marketing en communicatie van EMG en haar dochterbedrijven waaronder tevens persrelaties, social media, interne communicatie en partnerships.
De benoeming maakt deel uit van de verdere positionering en expansie van EMG in Europa en daarbuiten. In Nederland blijft Frank Schröder als Marketing & Communicatie Manager samen met Irvin de Vette verantwoordelijk voor zowel EMG als Quadia.
Brand is geen onbekende in de broadcastwereld en werkte eerder vele jaren als interim marketeer voor bedrijven als NEP, Grass Valley, D&MS en Red Bee. Tevens is hij bestuurslid van de Stichting Media Diamant. De laatste jaren was hij werkzaam voor datacenter exploitant Interxion.
Patrick Brand: “Ik vind het geweldig om weer terug te keren op het Media Park en kijk uit naar de samenwerking met ruim 1500 nieuwe collega’s. De EMG groep is verantwoordelijk voor de registratie en techische productie van Europa’s grootste evenementen, talloze geweldige programma’s in Nederland en is bovendien een van de meest innovatieve broadcastbedrijven. Ik kijk er naar uit om mijn steentje bij te dragen aan de verdere uitrol van het EMG merk in binnen- en buitenland.”
René Delwel, Managing Director EMG Netherlands: “Met Patrick heb ik al eerder in diverse rollen succesvol samengewerkt. Zijn gedrevenheid, spitsvondigheid en enthousiasme gaan, samen met zijn marketingervaring, een belangrijk verschil maken voor onze groep. We zitten volop in de digitale transformatie van broadcasting en media en als EMG zijn we leidend in deze ontwikkeling. Met Patrick aan boord zullen we onze expertise en oplossingen nog beter aan onze klanten gaan overbrengen. ”
Bron: EMG/BM