Screenforce lanceert SpotDeli
donderdag 20 maart 2025

Screenforce lanceert SpotDeli

Screenforce kondigt met trots de officiële livegang aan van SpotDeli, het nieuwe centrale platform voor de intake van TV-commercials en billboards. SpotDeli werd eerder al aangekondigd tijdens het TV Jaarrapport event van Screenforce op 5 maart jongstleden en is inmiddels operationeel.

Vanaf 1 april beschikt het platform over alle functionaliteiten, waaronder een centrale kwaliteitscontrole (QC) en automatische ondertiteling. Met de komst van SpotDeli leveren gebruikers hun commercials en billboards niet langer afzonderlijk aan bij exploitanten zoals Ster, Talpa Network en Ad Alliance, maar in één keer via het gebruiksvriendelijke SpotDeli-platform. Het platform, dat wordt gehost door MediaLab, biedt een gestroomlijnde en efficiënte oplossing voor de verwerking van commercials en is toegankelijk voor alle producenten via een persoonlijk account.

Efficiënt en toekomstbestendig
SpotDeli biedt een directe technische kwaliteitscontrole (QC) op alle geüploade commercials. Producenten ontvangen direct feedback en een keuringsrapport als een commercial niet aan de technische specificaties voldoet. Hierdoor kunnen eventuele aanpassingen sneller worden doorgevoerd.

Met al bijna 600 gebruikers heeft SpotDeli zich in korte tijd bewezen als een krachtig en innovatief platform. Het platform ondersteunt zowel MXF- als MP4-formaten en biedt de mogelijkheid om meerdere commercials of billboards gelijktijdig te uploaden. Ook kunnen gebruikers eenvoudig toegang geven aan collega’s binnen hun organisatie voor optimaal overzicht en beheer.

Dankzij continue ontwikkeling en de integratie van AI en automatisering zal SpotDeli blijven inspelen op veranderende markteisen en technologische ontwikkelingen, waardoor het platform niet alleen efficiënt, maar ook toekomstbestendig is.

Verhoogde toegankelijkheid
Nog een voordeel van SpotDeli is de ondersteuning van ondertiteling, waarmee de toegankelijkheid van commercials aanzienlijk wordt verbeterd. Dit sluit aan bij de Europese richtlijn van de European Accessibility Act (EAA), die toegankelijkheid van audiovisuele content voor iedereen verplicht stelt.

Michel van der Voort, directeur Screenforce: “Met SpotDeli zetten we een belangrijke stap richting een toekomstbestendige en efficiënte werkwijze voor de Nederlandse TV-markt. Dankzij de centrale intake en kwaliteitscontrole besparen producenten, adverteerders, mediabureaus en exploitanten niet alleen tijd, maar verbeteren we ook de kwaliteit van de aangeleverde commercials. Dit zijn de eerste grote stappen voorwaarts voor de sector.”

Hans de Heus, CEO MediaLab: “Met SpotDeli brengen we een centraal platform dat commercialdistributie efficiënter, toegankelijker en duurzamer maakt. Bij MediaLab zetten we al onze kennis en kunde uit long-form industrie in om dit platform te hosten en te ondersteunen, zodat producenten en exploitanten optimaal kunnen samenwerken. We zijn dan ook enorm trots dat Screenforce voor MediaLab heeft gekozen om SpotDeli te ontwikkelen en we kijken uit naar alle innovaties en nieuwe inzichten die hieruit voortkomen.”

Bron: Screenforce/BM
Foto: Paul Ridderhof (Aankondiging SpotDeli tijdens het Screenforce TV Jaarrapport event)

Bericht delen