SoundAware neemt drie bedrijven over
SoundAware Media Monitoring geeft zijn Europese ambities verder gestalte met de overname van drie bedrijven: TRCKTrace, Adfact en RTV Monitor.
Het verwerven van deze drie bedrijven is een logische vervolgstap binnen de strategie om behalve automatische muziekherkenning via SoundAware’s fingerprintingtechnologie ook mediagebruik en bestedingen op on- en offline media te registreren en te rapporteren. De bedrijven worden ondergebracht in SoundAware Group, waarbinnen ze zelfstandig blijven opereren en tevens kunnen profiteren van elkaars technologie en infrastructuur.
“Deze overnames passen volledig bij onze Nederlandse en Europese ambities”, aldus Harold de Groot, managing director van SoundAware. “Deze stap brengt nieuwe groeikansen met zich mee en bovendien zien we synergievoordelen door technologie en infrastructuur binnen de groep te delen. SoundAware is al jarenlang de benchmark als het gaat om hoogkwalitatief monitoren van muziekgebruik op radio, tv en in venues en het produceren van hitlijsten.”
“Dankzij de search-algoritmes van TRCKTrace kunnen we nu ook wereldwijd muziekevenementen in kaart brengen en monitoren welke muziek online wordt gebruikt. Adfact is gespecialiseerd in het registreren en harmoniseren van offline en online advertenties en mediabestedingen: niet alleen op lineaire media als radio en tv, maar ook commercialgebruik in bioscopen, dagbladen, tijdschriften en outdoor wordt op dagelijkse basis gerapporteerd. RTV Monitor, last but not least, is voorloper op het gebied van geautomatiseerde speech-to-text transcriptie van radio en tv. Real-time updates van gesproken tekst die met geavanceerde zoektermen eenvoudig gefilterd kunnen worden, geeft helder inzicht in wat er op radio en televisie over bepaalde merken, onderwerpen of personen wordt gezegd. Tevens levert RTV Monitor samenvattingen van programma’s van hoge kwaliteit”, aldus Harold de Groot.
Bron: SoundAware/BM