Talpa Media lanceert Addressable TV
Met de introductie van Addressable TV brengt Talpa Media vanaf nu een bijzondere manier van adverteren naar het grote scherm. Na 2,5 jaar ontwikkeling kunnen adverteerders nu hun commercials naadloos afstemmen op de wensen en voorkeuren van specifieke doelgroepen.
Dit zorgt voor meer relevantie en een grotere impact voor zowel merken als kijkers. In samenwerking met partners zoals het Nationaal Media Onderzoek (NMO) en Ad Alliance is Talpa Media klaar om deze baanbrekende innovatie in tv-reclame te introduceren.
Patricia Sonius, directeur onderzoek van NMO, benadrukt het belang van correcte metingen binnen het NMO Kijkonderzoek: “Hoewel de rapportage van Addressable TV-campagnes niet binnen ons domein valt, hebben we onze calculatie- en rapportageregels aangepast om de GRP’s van lineaire spots in blokken met een Addressable TV-spot correct te berekenen. Na uitgebreide tests kunnen we bevestigen dat alles werkt zoals gepland.”
De eerste grootschalige Addressable TV-campagnes, zoals die van de Nationale Postcode Loterij, laten zien dat gepersonaliseerde reclame de aandacht van kijkers beter vasthoudt en merkherinnering met 10% verbetert. Addressable TV vergroot niet alleen de emotionele betrokkenheid, maar verhoogt ook de impact van campagnes door regionale personalisatie.
Allard Korenhof, Director Data Intelligence & Strategy bij Talpa Media, licht toe: “De technologie is klaar en alle voorwaarden zijn afgevinkt, van gevalideerde meetmethoden tot gecertificeerde impressies. We hebben succesvolle pilotcampagnes afgerond, maar nu begint het echte werk. Samen met mediabureaus en adverteerders gaan we deze nieuwe standaard verder ontwikkelen.”
Meer informatie over Addressable TV is hier te vinden.
Bron: Talpa Network/BM