Veel klanten ontevreden over F1-aanbieder Viaplay
Viaplay staat er niet goed op bij Nederlandse gebruikers. Dat concludeert marktonderzoeker Telecompaper. Bijna de helft van de klanten geeft de streamingdienst een 6 of minder als beoordeling. Een flink aantal gebruikers is van plan het abonnement komend jaar op te zeggen.
Telecompaper heeft een onderzoek gedaan naar de streamingdiensten in Nederland en de tevredenheid van de gebruikers. Nederlanders die een streamingdienst hebben, zijn het meest tevreden over Netflix. Daarna volgen Videoland en Disney+ op respectievelijk de tweede en derde plaats. Op de laatste plaats staat Viaplay, dat sinds 1 maart beschikbaar is in Nederland en onder meer de Formule 1 en darts uitzendt.
Bijna de helft van de klanten geeft de streamingdienst een 6 of minder (47 procent) en slechts 13 procent beoordeelt Viaplay met een 9 of 10. Sinds de streamingdienst in Nederland werd gelanceerd regent het klachten op social media, maar ook bij bijvoorbeeld het tv-programma Kassa. Gebruikers zijn ontevreden over de beeldkwaliteit (720p), die lager is dan bij voorganger Ziggo Sport (4K). Ook commentatoren Nelson Valkenburg en Melroy Heemskerk vallen niet bij iedereen in de smaak.
Viaplay gaf zelf eerder al aan dat het aantal klachten ‘binnen de verwachte brandbreedte is’. Vorige week werd duidelijk dat het Zweedse bedrijf gebruikers die te maken hebben met slechte streams gaan compenseren. Ook is er inmiddels een Nederlands telefoonnummer geopend waar klanten hun klachten kunnen indienen.
Bron: AD/BM