Wefilm en United sluiten alliantie
Wefilm en United gaan een alliantie aan op het terrein van creatieve meercamera producties en filmische live content. Omdat de vraag naar live en meercamera producties bij merken toeneemt, slaan de twee complementaire productiebedrijven de handen ineen.
Ze willen samen een all-in-one shop zijn voor adverteerders en bureaus die op zoek zijn naar live branded content, innovatieve meercamera commercials of vernieuwende online programma’s. De samenwerking werd donderdag aangekondigd op het Online Video Event in Maarssen.
United is onderdeel van de EMG en koploper op het terrein van innovatieve 4K, HDR multi-camera producties. Voorbeelden zijn Amazon’s The Grand Tour, MTV EMA’s en The Rolling Stones op Cuba. Het Hilversumse bedrijf innoveert voortdurend op het gebied van hoogwaardige end-to- end oplossingen van registratie, postproductie tot publicatie van de content.
Wefilm pioniert als creatief filmbedrijf in commercials en branded content, en focust op het ontwikkelen van films die zo bijzonder zijn dat de doelgroep ze actief deelt. De Wefilm-producties behaalden ruim 300 miljoen views online en wonnen ruim 150 (inter)nationale reclame-awards. De bedrijven werkten eerder samen op nationale en internationale meercamera-commercials en candid camera virals voor onder meer McDonald’s, Philips en Centraal Beheer.
Rene Delwel, managing director van United: “Onze technische capaciteiten lopen vaak voor op vragen die we krijgen. Met Wefilm hebben we een partner gevonden die in staat is om op een creatieve manier alles uit onze techniek te halen. In onze eerdere samenwerkingen merkten we dat we daarin complementair zijn, maar ook dat we de lat graag nog hoger leggen. Dat is voor ons reden om intensiever met hen te gaan samenwerken.”
Roel Welling, creative director van Wefilm: “Je ziet dat er online steeds meer behoefte ontstaat aan live ervaringen. Dat begon in gaming en bij YouTubers, maar slaat nu over naar merken-communicatie. Red Bull Stratos, Nike Breaking2 of onze Twitterfilm voor het Nederlands Filmfestival lieten zien dat mensen urenlang gekluisterd konden zitten aan bijzondere meercamera-livestreams. In deze on-demand tijd vormt dit een tegenbeweging waarin het online publiek weer op een specifieke tijd samen op hetzelfde moment samen iets bijzonders wil beleven. We geloven dat daar veel potentie in zit voor film, creativiteit en interactiviteit.”
Bron: United/BM