Wonderland sluit aan bij formatie van Triple en code d’azur
Wonderland, een studio gespecialiseerd in merkidentiteit en experience design, sluit zich aan bij de internationale bureaugroep die in 2022 is opgericht door Triple en code d’azur.
Met de komst van Wonderland wordt expertise toegevoegd op gebied van Brand Identity Design. Daarmee ontstaat een extra facet in het digitaal powerhouse, waarbij de focus ligt op projecten op het snijvlak van Brand, Experience, Data en Technology.
De Triple en code d’azur groep heeft een sterk internationaal speelveld met kantoren in Amsterdam, Alkmaar, Austin, Barcelona, Dubai, Gdansk en recentelijk ook Singapore. De bureaugroep werkt samen met vooruitstrevende wereldmerken als Polestar, Under Armour, citizenM en Philips.
De groep specialiseert zich in vier domeinen: Brand, Experience, Data en Technology. Met Wonderland in de groep, voegt het de expertise Brand Identity Design toe aan het portfolio en versterkt daarmee het totale Brand Experience-aanbod.
Martijn van der Does, oprichter en CEO van Wonderland: “Toen ik met Wonderland begon, was mijn belangrijkste doel om werk te produceren dat opviel en anders aanvoelde. Het draait om de schoonheid van eenvoud in combinatie met een gewaagde uitvoering. Door ons bij de formatie van Triple en code d’azur aan te sluiten, kunnen we onze impact vergroten en samen de industrie op grotere schaal herdefiniëren.”
De samenwerking versterkt niet alleen de creatieve- en designcapaciteiten van de groep, maar draagt ook bij aan de reputatie als creatieve en technologische voorloper.
“We zijn enorm enthousiast dat Wonderland zich aansluit bij de groep om onze impact op het gebied van design te versterken”, zegt Nik Nieuwenhuijs, CEO van code d’azur. “Tevens deelt Martijn dezelfde ondernemersgeest en mentaliteit en passie voor hoogwaardige creatieve en design kwaliteit”, vervolgt hij.
Na de toetreding van Wonderland telt de groep nu zo’n 520 specialisten, verspreid over acht internationale kantoren. Daniel Sytsma, Executive Creative Director van code d’azur, legt de groepsvisie uit: “Onze alliantie positioneert zich als een essentiële partner voor elke klant die bezig is met een merk-transformatie of het opzetten van geheel nieuwe merken. Samen kunnen we boutique-creativiteit leveren op een wereldwijde toneel.”
Bron: Wonderland/BM
Foto: Daniël Sytsma, Martijn van der Does, Nik Nieuwenhuijs en Schalk Stalman