XITE groter in Nederland met interactieve tv app
Het van origine Nederlandse muziekvideoplatform XITE breidt het bereik van de interactieve tv app verder uit. De app was voorheen enkel toegankelijk via Ziggo, maar is vanaf nu ook beschikbaar voor klanten van KPN en via de Amazon Fire Stick.
Samsung TV wordt hier binnenkort ook aan toegevoegd. Het platform vergroot hiermee het bereik in Nederland aanzienlijk. Het muziekvideo streamingbedrijf rolde internationaal al een aantal jaren geleden de app uit via onder andere Comcast, Sky Q, Roku, Samsung en Amazon en groeide zo naar een bereik van 100 miljoen huishoudens wereldwijd.
Nu worden daar de platformen in Nederland stapsgewijs aan toegevoegd, zodat zo goed als elke televisie in Nederland toegang heeft tot de interactieve tv app. “Het voelt alsof al het harde werk van de afgelopen jaren extra wordt beloond nu we ook uitbreiden in Nederland, waar de oorsprong van dit platform ligt”, aldus Cees Honig, Co-CEO van XITE.
“KPN zet vol in op het leveren van de beste entertainment ervaring voor zijn klanten en gaat daarom graag samenwerkingen aan met sterke streaming-apps. Dankzij de nieuwe XITE app hebben ze nu toegang tot wel 200 muziekvideokanalen. Kortom echt voor ieder wat wils”, meldt Jochem de Jong, VP Partnerships, TV & Entertainment KPN.
Van Nederland naar New York en terug
Co-CEO Cees Honig (39) verhuisde in 2015 naar New York om met XITE Amerika te veroveren. Hij wist met de interactieve tv app de interesse te wekken van grote spelers in de televisie- en muziekbranche en in 2018 lanceerde XITE de eerste tv apps in de Verenigde Staten. Daarnaast ging het bedrijf een belangrijke samenwerking aan met het Amerikaanse muziekvideoplatform Vevo. Met de uitbreiding van de tv app op meerdere platformen in Nederland is nu ook het bereik op nationaal niveau groter dan ooit tevoren.
De XITE tv app
De interactieve tv app van XITE geeft toegang tot wel 200 verschillende muziekvideokanalen, die handmatig zijn samengesteld door een team van muziekvideo-experts. Ook heeft de applicatie speciale functionaliteiten om de ervaring zo persoonlijk mogelijk te maken. Zo kan je met de ‘Like’ en ‘Skip’-functie gemakkelijk aangeven welke video’s je wel en niet wilt zien en geeft de app je op basis van je likes en kijkgedrag gepersonaliseerde kanalen.
Voor een nog gemakkelijkere user experience heeft de app de Find & Explore feature: een geavanceerde zoekfunctie waarmee je na een zoekopdracht vergelijkbare video’s krijgt voorgesteld. Als je zelf aan de knoppen wilt zitten kun je de ‘Mixer’ feature gebruiken, waarbij je een eigen muziekvideo kanaal kunt samenstellen door middel van filters. In de app kunnen meerdere profielen gemaakt worden binnen één account, zodat verschillende gebruikers in hetzelfde huishouden een eigen ervaring kunnen creëren.
Op alle platformen wordt een Freemium versie van de app aangeboden. Kijkers kunnen de app gratis gebruiken met reclames of een Premium versie zonder advertenties aanschaffen voor een maandelijks bedrag van € 4,99.
Bron: XITE/BM