ITV Studios Netherlands produceert Moordfeest voor SBS6
Zeven bekende Nederlanders gaan in op een uitnodiging voor een feestelijke bruiloft op een chique locatie in het zuiden van het land. Wat zij niet weten, is dat zij hier niet heengaan om te feesten… maar om een moordzaak op te lossen. Een fictieve moordzaak.
Aan de hand van aanwijzingen, met behulp van hints en door succesvol onderzoek, moeten de gelegenheidsrechercheurs én de kijkers het moordmysterie zien te ontrafelen. Diegene die de identiteit van de dader heeft geraden en de meeste aanwijzingen heeft gevonden, wint het nieuwe tv-moordspel Moordfeest.
De kijker maakt door mee te spelen kans op 10.000 euro. Moordfeest, met gastheer Hans Kesting, is vanaf 17 augustus elke zaterdag om 20.00 uur te zien op SBS6. In december vorig jaar werd al één aflevering van het programma uitgezonden en die werd positief beoordeeld.
De bekende bruiloftsgasten in Moordfeest moeten serieus aan de bak. Zes van hen, welteverstaan. Eén van hen komt namelijk niet opdagen bij de trouwceremonie… vermoord. Alle zintuigen van de gasten gaan direct op scherp, want ieder detail telt.
Alles kan een aanwijzing of bewijs, en daarmee doorslaggevend, zijn in het onderzoek naar de identiteit van de dader. Een fictieve moordenaar die zich niet onder de groep speurders bevindt. Een bekende Nederlander die graag een kat-en-muisspel speelt, want hij of zij heeft bewust aanwijzingen en hints achtergelaten die verwijzen naar de toedracht van de moord én naar zijn of haar identiteit.
In het spannende moordonderzoek bezoeken de zes speurders de plaats delict, maar ook de vluchtroute van de moordenaar. Bovendien kunnen ze door goed op te letten extra aanwijzingen verdienen én inzage krijgen in het politiedossier. Elke BN’er wil de dader ontmaskeren en de beste rechercheur zijn. Het is dus maar de vraag in hoeverre zij samen optrekken en hun bevindingen met elkaar delen…
Het bewijsmateriaal dat de zes rechercheurs verzamelen, hebben zij nodig in de Kamer van Beschuldiging. Hier worden zij één voor één opgeroepen om dertien vragen te beantwoorden. Met als belangrijkste, laatste vraag: wie is de moordenaar? Pas als de spectaculaire arrestatie getoond wordt, blijkt wie die bekende moordenaar is, en dus ook wie van de groep BN’ers zich heeft ontpopt tot de beste moordzaakrechercheur. Wie tast volledig in het duister en wie ontmaskert de moordenaar?
Kijkers kunnen meespelen door te speuren naar hints, de QR-codes te scannen die tijdens de uitzending in beeld verschijnen en vervolgens op hun telefoon de vragen te beantwoorden die gesteld worden. De kijker die de moordenaar raadt en de meeste punten heeft verzameld, wint 10.000 euro.
Moordfeest is een format ontwikkeld door ITV Studios Netherlands in samenwerking met Talpa Studios, en wordt geproduceerd door ITV Studios Netherlands.
Bron: Talpa Network/ITV Studios Netherlands/BM
Foto: William Rutten/Talpa