Simpel Media maakt serie The Cocaine Trail
Simpel Media start in het najaar met de opnames van een nieuwe zesdelige docu/reality serie The Cocaine Trail voor de NPO.
Cocaïne komt in record hoeveelheden Europa binnen. Het gebruik stijgt in vrijwel alle landen en de trend van normalisering is overal in Europa zichtbaar. Naast yoga, veganisme, equal rights, animal well being en een beter milieu, lijkt het gebruik van een lijntje coke – voor een beetje lol in het weekend of een energy boost na een dag lang shinen op de werkvloer – inmiddels de normaalste zaak van de wereld.
Tegelijkertijd realiseert niet iedereen zich dat ze met hun lijntje coke aan het einde staan van een lange keten van keiharde misdaad, dood en verderf, mensenhandel, onderdrukking, milieuvervuiling, omkoping en witwassen. In The Cocaine Trail ondernemen zes millennials een life changing reis naar de oorsprong van hun lijntje coke, Colombia. Geen belerend vingertje of oordeel, wel heftige ervaringen die hen persoonlijk zullen raken en wellicht aan het denken zal zetten.
Laurens Woldberg, Managing Director Simpel Media: “Het is een super actueel onderwerp in Nederland, maar ook in de rest van Europa. Kortom, het juiste moment om er een informatieve reality serie over te maken. Waar komt het vandaan hoe komt het in onze broekzak terecht? Het wordt een intense, confronterende maar ook bijzondere ontdekkingsreis.”
De serie The Cocaine Trail is in 2020 te zien bij de NPO. En inmiddels is er vanuit meerdere landen interesse in het format.
Bron: Simpel Media/BM