MIPCOM 2023
MIPCOM is een jaarlijkse vakbeurs die wordt gehouden in de Franse stad Cannes, traditioneel in de maand oktober, en duurt vier dagen. Het wordt georganiseerd door Reed MIDEM.
MIPCOM is een jaarlijkse vakbeurs die wordt gehouden in de Franse stad Cannes, traditioneel in de maand oktober, en duurt vier dagen. Het wordt georganiseerd door Reed MIDEM.
Tijdens MIPCOM in Cannes, de internationale programmabeurs en -conferentie, zal BM ook weer de traditionele Holland Beach Party organiseren. Op het Long Beach strandpaviljoen aan de Croisette is het andermaal […]
Hitte, overstromingen, demonstraties: het klimaat is volop in het nieuws. Maar wat kunnen en moeten we daar als media zelf mee? MediaGroen organiseert daarom Focus op Groen op 19 oktober […]
Cinekid Festival is het grootste film- en mediafestival voor kinderen ter wereld. Beleef, bekijk, speel en verwonder je op Cinekid Festival. De hele herfstvakantie kun je de nieuwste films en […]
11 dagen premières, speciale filmvertoningen, feestjes en meer: dat is het Leiden International Film Festival. Gestart in 2006 en tegenwoordig één van de belangrijkste festivals van Nederland met films van […]
Het IMPAKT Festival 2023 is tussen 1 en 5 november terug met talks, panels, performances, film screenings en een tentoonstelling in Utrecht en ook online.
De Week van de Mediawijsheid draait dit jaar om het stellen van online grenzen. Met het #hierniet-initiatief roept Netwerk Mediawijsheid organisaties op om zich hard te maken voor een socialere […]
Op maandag 6 november organiseert BM in nauwe samenwerking met de vereniging van Nederlandse Content Producenten (NCP) net als vorig jaar een Broadcast Media Society (BMS) in Beeld & Geluid […]
Het internationale documentairefestival IDFA 2023 vindt plaats van 8 t/m 19 november.
Op woensdag 8 november 2023 vanaf 18.30 uur organiseren Amerpoort en Netwerk Mediawijsheid de jubileumeditie van de Special Media Awards. Deze uitreiking is er voor mensen met een verstandelijke beperking […]
De Week van de Mediawijsheid 2023 gaat over online omgangsvormen. Hoe zorgen we er met z’n allen voor dat de online wereld een fijne, sociale plek wordt? Door een grens […]
Het Cross Media Café focust op het via AI genereren van levensechte stemmen. Welke kansen geeft dat voor content in sport-, nieuws- en entertainment-producties? Met onder meer Thirsa van Til […]