12 Nederlandse bedrijven op NEXT Conference
Een Nederlandse delegatie van 12 digitale media-, en muziekbedrijven gaan gezamenlijk als Creative Holland naar de NEXT Conferentie op 22 en 23 september om daar de kracht van de Nederlandse creatieve industrie te tonen. Nederland is het focusland van zowel NEXT als het Reeperbahn Festival dat gelijktijdig wordt gehouden.
Dit zie je onder andere terug in Nederlandse keynote speakers en showcases, een Dutch Digital Impact sessie die in het teken staat van Nederlandse bedrijven, matchmaking en een Nederlandse borrel als afsluiting van het event.
NEXT draait om digitale ontwikkelingen. Deelnemers zijn met name professionals die bij grote merken verantwoordelijk zijn voor de digitale strategie. Tijdens NEXT krijgen zij een kwalitatief hoogstaand programma aangeboden met presentaties over onder andere Behaviour Analysis, Product Design, Platforms en Artificial Intelligence. Naast presentaties van onder andere Google, Facebook en Audi zijn er ook diverse workshops. Voor Nederlandse bedrijven die geïnteresseerd zijn om als bezoeker deel te nemen aan NEXT is er een korting van €100 euro beschikbaar op hun tickets via deze link.
NEXT is de plek bij uitstek om Nederland neer te zetten als land met een sterke digitale en creatieve industrie. Daarom gaan twaalf bedrijven onder coördinatie van iMMovator naar NEXT om de Nederlandse creatieve industrie in de spotlight te zetten. De volgende bedrijven maken onderdeel uit van de delegatie:
– MediaMonks – creatief, digital productiebureau, pionier op gebied van Virtual Reality
– Info.nl – full service agency voor digitale platforms
– Spinnin’ Records – ‘s werelds grootste dance record label met 15 miljoen online volgers
– 3DUniversum – maakt 3Dscanning makkelijk
– Chordify – gratis online muziek dienst die muziek vertaalt naar akkoorden
– Gigstarter –marktplaats voor het boeken van livemuziek
– Fuga – manage, distribueer en promoot je muziek
– Veejays.com – design en productie van visuals voor club nights, festivals en fashion
– Dropstuff – design studio gespecialiseerd in publieke schermen en virtual reality
– Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid – het media archief van Nederland
– Robert Overweg – Nederlandse VR-expert en ondernemer
– Talent for Brands – unieke muziek voor exceptionele merken
Vanuit de delegatie wordt een aantal presentaties verzorgd tijdens het plenaire NEXT-programma. Robert Overweg verzorgt een keynote presentatie over chatbots en Virtual Reality en 3DUniversum en Dropstuff verzorgen spraakmakende demonstraties tijdens het hoofdprogramma. 3DUniversum laat 3DU zien, waarmee je real-time 3D kunt scannen, een game changer op het gebied van retail, zorg en makelaardij. Dropstuff toont haar Big-Art ride waarbij spelers uit verschillende steden real-time tegen elkaar strijden in een VR-game.
Daarnaast wordt er op 23 september een sessie georganiseerd die geheel in het teken staat van Dutch Digital Impact. Nederlandse bedrijven die vooroplopen in de muziek- en digitale industrie delen hun visie en spraakmakende projecten. Hoe helpen Nederlandse bedrijven grote merken om nieuwe technologie in te zetten? Hoe kunnen merken profiteren van de diensten die de Nederlandse bedrijven aanbieden? MediaMonks, Spinnin’Records, Gigstarter, Fuga, Veejays.com, Chordify, Info.nl, Beeld en Geluid, Dropstuff en 3Duniversum delen hun ervaringen. Behalve presentaties van spraakmakende projecten vindt er ook een demosessie plaats met match making. NEXT wordt afgesloten met een borrel van Creative Holland.
Bahalve de focus op Creative Holland op de NEXT Conferentie, is Nederland ook focusland op het Reeperbahn Festival dat gelijktijdig in Hamburg plaatsvindt. Dit betekent onder meer dat veel Nederlandse artiesten optreden op het Reeperbahn Festival en dat er veel Nederlandse bedrijven uit de muziekindustrie aanwezig zijn. De twee delegaties trekken nauw samen op.
Bron: iMMovator/Broadcast Magazine