Ad Alliance en Disney+ starten samenwerking voor advertentieverkoop in Nederland
donderdag 29 augustus 2024

Ad Alliance en Disney+ starten samenwerking voor advertentieverkoop in Nederland

Mediasaleshuis Ad Alliance en The Walt Disney Company Benelux breiden hun bestaande online- en lineaire samenwerking uit naar het SAVOD-domein. Vanaf 17 oktober gaat Ad Alliance de advertentieverkoop voor het vernieuwde ‘Disney+ Standaard met reclame’-abonnement op het populaire streaming platform Disney+ in Nederland vertegenwoordigen.

Het nieuwe ‘Disney+ Standaard met reclame’-abonnement wordt in oktober gelanceerd op Disney+ om klanten meer flexibiliteit te bieden, als aanvulling op de reclamevrije ‘Disney+ Standaard’- en ‘Disney+ Premium’-abonnementen. Vanaf 17 oktober vertegenwoordigt Ad Alliance de advertentieverkoop van Disney+ exclusief in Nederland, waarbij adverteerders toegang hebben tot diverse mogelijkheden, inclusief pre-rolls en midrolls-slots op het ‘Disney+ Standaard met reclame’-abonnement. Ad Alliance vertegenwoordigt al de lineaire en digitale advertentieverkoop van Disney in Nederland.

Disney+ biedt een breed scala aan content in een premium omgeving, met nieuwe tv-series, blockbuster-films en exclusieve Disney+ Originals die het hele jaar door worden toegevoegd onder de zes merken: Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic en het algemene entertainmentmerk Star. Met een bibliotheek aan entertainment die alles omvat, van documentaires tot veelgeprezen drama, en van komedie tot klassieke animatie, kunnen klanten genieten van alles van The Simpsons en Grey’s Anatomy tot bekroonde hits zoals The Bear en The Mandalorian.

Robuust ouderlijk toezicht zorgt ervoor dat Disney+ een geschikte kijkervaring blijft voor iedereen in het gezin. Klanten kunnen meerdere profielen per account aanmaken, met de mogelijkheid om profielpincodes en leeftijdscodering per profiel in te stellen via ‘Ouderlijk toezicht’.

Gijs van Beek, Director Partnership Management & Innovation bij Ad Alliance: “Wij werken al jaren zeer succesvol samen met The Walt Disney Company en zijn er trots op dat wij nu ook de advertentieverkoop voor Disney+ in Nederland mogen vertegenwoordigen. SAVOD is een essentieel onderdeel van onze aanpak om merken te laten groeien, en vanwege onze ervaring kunnen we campagnes bouwen die de perfecte balans vinden tussen het bieden van een verbeterde kijkervaring voor de consument en het vergroten van commerciële kansen voor merken. We kijken ernaar uit om onze expertise toe te passen om kwaliteitsmogelijkheden op te bouwen voor adverteerders op Disney+.”

Marco de Ruiter, Country Manager The Walt Disney Company Benelux: “We zijn verheugd om onze relatie met Ad Alliance voor advertentieverkoop op Disney+ uit te breiden nu ons ‘Standaard met reclame’-abonnementsaanbod in oktober in Nederland wordt gelanceerd, waardoor we onze klanten meer flexibiliteit bieden. Disney+ biedt voor iedereen iets om naar te kijken, met een uitgebreide en ongeëvenaarde bibliotheek van film- en televisie-entertainment, animatieseries en korte films, waaronder onze allereerste Nederlandstalige Original-serie Nemesis die op 16 oktober uitkomt. We kijken ernaar uit om deze serie te delen met Disney+-abonnees, en onze samenwerking met Ad Alliance zorgt ervoor dat we een eersteklas, naadloze ervaring kunnen bieden voor zowel ons publiek als onze advertentiepartners.”

SAVOD-propositie
Met Disney+ voegt Ad Alliance de vierde streamingdienst toe aan het partnernetwerk. Eerder dit jaar zijn de samenwerkingen gestart met HBO Max en SkyShowtime en Videoland wordt al vanaf 2020 vertegenwoordigd door Ad Alliance in de Nederlandse markt. Naast pre-rolls en midrolls biedt Ad Alliance verder innovatieve advertentiemogelijkheden in het SAVOD-domein aan als de Branded Strip en Pauze Ad.

Bron: Ad Alliance/BM

Bericht delen