AVROTROS heeft 100.000 YouTube-abonnees
AVROTROS heeft deze week de grens van 100.000 abonnees op YouTube bereikt. De omroep is de eerste ‘analoge omroep’ van Nederland die deze mijlpaal behaalt. Het officiële account van AVROTROS, te volgen via youtube.com/avrotros, is sinds begin 2006 actief op het videoplatform.
De exclusieve online content wordt dagelijks aangevuld en heeft inmiddels een totaal aantal views van 79 miljoen.
Het succes op YouTube past binnen de doelstelling van AVROTROS om als crossmediale omroep een breed publiek te bereiken. Remco van Leen, mediadirecteur AVROTROS: “Met meer dan 100.000 abonnees op ons YouTube-kanaal heeft onze omroep een bijzondere mijlpaal bereikt. Het is belangrijk om mensen aan je te binden met goede content. Dit kan via verschillende distributiekanalen. Ons YouTube-kanaal blijkt daar een succesvol voorbeeld van te zijn.”
AVROTROS is nu actief op verschillende sociale media zoals Facebook, Twitter en Instagram. Het populaire Snapchat is hier onlangs aan toegevoegd. Zo konden kijkers vorige week nog via deze applicatie het jaarlijkse Gouden Televizier-Ring Gala volgen.
Bron: AVROTROS/Broadcast Magazine