Dit zijn de winnaars van de Binge Awards 2024
Vandaag zijn voor de vijfde keer de Binge Streaming Video Awards uitgereikt, de prijzen voor de populairste videocontent op de streamingdiensten in Nederland.
Aanwezig in Beeld & Geluid in Hilversum waren streamingdiensten, tv-producenten, zenders, omroepen, mediabureaus en telecomproviders. Tijdens de show werden de Binge Awards uitgereikt aan de winnaars van 2024:
Populairste Internationale Serie
Fool Me Once (Netflix)
Populairste Nederlandse Documentaire
Het Verhaal van Nederland – Oranje Nassau (NPO Start)
Populairste Nederlandse Reality
B&B Vol Liefde (Videoland)
Populairste Nederlandse Serie
Ferry: De Serie (Netflix)
Toonaangevende sprekers
De inhoudelijke component van de awardshow werd verzorgd door toonaangevende sprekers. Georgette Schlick, CEO Northern Europe bij Fremantle, sprak onder andere over het produceren voor streamers en de learnings van zogeheten FAST channels.
Ellen van den Berghe, CMO bij RTL Nederland, vertelde over de ambities vanuit Videoland en wat we kunnen leren van het succes van Máxima (de serie).
Sandra Hilster (Mediadirecteur KRO-NCRV) vertegenwoordigde samen met Mezen Dannawi (Manager NPO Start/Plus) de publieke omroep. Zij vertelden over het belang van de publieke omroep voor de creatieve sector en de strategie van NPO Start.
Winnaars
De winnaars van de Binge Awards zijn afkomstig uit de onafhankelijke data van Bindinc. VOD Insights. Dankzij permanent onderzoek naar het kijkgedrag van maandelijks 4.000 Nederlanders is duidelijk wat er gekeken wordt op de streamingdiensten en wat de kijkers ervan vinden. De resultaten van het onderzoek zijn representatief voor heel Nederland, de winnaars van de Binge Awards komen tot stand op basis van vier factoren: kijkaandeel, waardering, Net Promoter Score en attentive reach.
Bindinc. organiseert de Binge Awards 2024 in samenwerking met Broadcast Magazine (BM). Bindinc. is al meer dan 25 jaar hét mediabedrijf voor televisiegidsen, gidsdata en kijkersdata. Met TVgids.nl, de nieuwe Binge-app, de Gouden Televizier-Ring verkiezing en de andere consumentenmerken bereikt Bindinc. 8,6 miljoen Nederlanders. Daarnaast werkt Bindinc. voor toonaangevende mediabedrijven in de videoindustrie, zoals streamingplatforms, omroepen en zenders, adverteerders, telecombedrijven en tv-producenten. Bindinc. ondersteunt bij het bereiken van meer kijkers, meer omzet of meer impact.
Bron: Bindinc./BM
Foto: Nathan Reinds