Frank de Horde weg bij TMG
Als managing director van productiehuis Telegraaf Video Media heeft Frank de Horde zijn sporen verdiend. “Nu de volgende fase daar aanbreekt en het snel veranderende medialandschap ondernemersgeest en meer competenties vraagt, wil ik weer gaan pionieren in de nieuwe videowereld, zowel redactioneel als commercieel,” aldus De Horde, die voor zichzelf begint.
Hij is trots op wat de laatste 8, 9 jaar is bereikt, “de beweging van woord naar beeld binnen TMG Landelijke Media. Die is nu zichtbaar in de hele organisatie, van niets naar maandelijks 30 miljoen views; een mooi moment om de plannen die ik heb voor het vervolg van mijn carrière verder uit te werken en uit te voeren.”
Na onder andere een jarenlange carrière in dienst van IDTV belandde De Horde in 2008 bij de Telegraaf Media Groep, waar hij directeur werd van Telegraaf Video Media en mede aan de wieg stond van publieke omroep WNL, waarvoor onder andere het tv-programma Vandaag de Dag werd gemaakt. RTL nam titels af als Autowereld, Transportwereld en Kampeer TV, maar ook redactionele videoproducties voor het online platform Telegraaf.nl en externe opdrachtgevers kwamen tot wasdom.
In Broadcast Magazine 357, die eind deze week verschijnt, komt Frank de Horde aan het woord over zijn visie en toekomstplannen. Nog geen abonnee? Klik hier en maak gebruik van de speciale actie.
Bron: Broadcast Magazine