Joost Mag Het Weten podcast: media maken voor en met Gen Z.
In elke aflevering van de Joost Mag Het Weten podcast – powered by 3Rivers – wordt er één thema onderzocht, met Joost Koning als interviewer, een specialist van mediaconsultant 3Rivers en een externe expert uit het mediavak. In de derde aflevering zijn dit Jonatan de Boer, Tess Scholten en Britt Messing over media maken voor en met Gen Z.
Jonatan bracht in 2013 het Multi Channel Network Mediakraft naar de Benelux en was daarmee de eerste die hier op grote schaal een business model introduceerde voor social media influencers. Vandaag de dag geeft hij advies aan allerlei publieke figuren en organisaties over hun (social) media strategie, was hij recent interim COO bij Buma/Stemra en vervult hij nu de rol van interim Director Broadcasting bij NEP.
Tess en Britt startten zo’n 3,5 jaar geleden For You Agency. Dit begon met het managen van TikTok-creators maar is inmiddels uitgegroeid tot een allround social media marketing agency dat merken helpt om Gen Z te begrijpen, te bereiken en zich daarmee te verbinden. For You Agency doet dit door social media accounts te beheren, creators te managen en allerlei campagnes te bedenken en te produceren.
Waarom groeit TikTok van alle social media platforms het snelst, voornamelijk in de jongste doelgroepen? Wat is het grote verschil tussen het media maken met en voor Gen Z, ten opzichte van bijvoorbeeld Millennials? En welke (media)bedrijven begrijpen dit spel? Welke nog niet? En waar zit dat in?
De antwoorden hoor je in de Joost Mag Het Weten podcast (powered by 3Rivers).
De aflevering is ook beschikbaar op Soundcloud en de Apple podcast app.
Bron: BM