Omroepplatform Spreekbuis.nl gelanceerd
Het omroepvakblad Spreek’buis van de NPO werd vorig jaar wegens bezuinigingen opgeheven. Het blad is nu nieuw leven ingeblazen op de website Spreekbuis.nl. De papieren versie richtte zich voornamelijk op de publieke omroep.
Het nieuwe initiatief richt zich daarnaast ook op de commerciële zenders en faciliterende mediaorganisaties. Het platform is onder andere ondersteund door Angry Bytes, AVROTROS, KRO-NCRV en Omroep MAX. De inhoud wordt mede verzorgd door Mediawerkplaats Hilversum en diverse bloggers uit de omroepwereld.
Spreekbuis.nl is een initiatief van Richard Otto (Mobile Marketing NL) en Ais Leuhery (Sky Radio Group/ MyRadio). Leuhery: “We willen met spreekbuis.nl niet alleen putten uit het rijke omroepverleden, maar juist ook aandacht besteden aan nieuwe ontwikkelingen als second screen, Oculus Rift en HbbTV. Redactioneel nieuws en user generated content. Vacatures en media-innovaties. We richten ons niet alleen op de huidige omroepprofessionals, maar ook op aanstormend talent. Onze ambitie is om met spreekbuis.nl het hart van de omroepwereld te worden.’ Volgens Leuhery verandert de omroepwereld sneller dan ooit. En ‘juist in deze tijden, waarin we te maken hebben met fantastische nieuwe ontwikkelingen, maar ook met vergaande bezuinigingen, willen we een platform bieden waar mediaorganisaties en omroepprofessionals elkaar vinden.”
Bron: Spreekbuis/Broadcast Magazine