Blikvoer.TV wint Prix Italia
Blikvoer.TV een crossmediaal concept van de afdeling Nieuwe Media van de VARA heeft de Prix Italia gewonnen. Blikvoer.TV heeft de jury overtuigd met een geïntegreerd en vooruitstrevend mediaformat en is daarvoor beloond met de eerste prijs in de categorie Web (User Generated Content). De Prix Italia is de oudste mediaprijs en wordt jaarlijks uitgereikt aan de beste websites, radio- en televisieprogramma’s.
Blikvoer startte als online debatportaal voor jongeren waar via video met elkaar wordt gediscussieerd. Revolutionair, omdat dit digitale concept uiteindelijk een televisieprogramma is geworden. En innovatief, omdat alle communicatietechnieken van de toekomst erin zijn verwerkt. Zo was Blikvoer wereldwijd het eerste televisieprogramma waarin Twitter live geïntegreerd werd. Sinds begin 2010 is Blikvoer wekelijks te zien op Nederland 3 en te horen op 3FM als onderdeel van Nachtegiel met Giel Beelen.
Bron: VARA/Broadcast Magazine