KPN omarmt IDFA-festival
KPN en IDFA gaan een samenwerking aan ter promotie van het jaarlijkse IDFA-festival in Amsterdam. Met deze samenwerking krijgen klanten van Interactieve TV van KPN vanaf heden toegang tot de beste IDFA documentaires van afgelopen jaren. De overeenkomst bestaat uit een samenwerking tussen IDFA, Cinema Delicatessen, Videoland en KPN.
Ieder jaar in november vindt IDFA plaats in het hart van Amsterdam. Tien dagen lang worden in Pathé Tuschinski en Pathé de Munt de beste documentaires van het moment vertoond. Er is geen plek ter wereld waar zo veel hoogstaande documentaires, zo’n groot publiek en zoveel documentairemakers op hetzelfde moment bij elkaar worden gebracht.
In november draait tien dagen lang alles om documentairefilms, maar ook de rest van het jaar zit IDFA niet stil. Met het online documentairekanaal IDFA TV, het dvd-label IDFA’s Delicatessen en The Best of IDFA on Tour zijn festivalfilms ook buiten de grenzen van het festival te zien.
Door de samenwerking wordt de Videotheek van Interactieve TV van KPN completer. Met ruim 2000 Film & Series ‘on demand’ biedt Interactieve TV het grootste ‘on demand’ aanbod van Nederland. De IDFA documentaires kunnen via de afstandsbediening besteld worden. De kosten per documentaire zijn 3,99 euro.
Cinema Delicatessen is de eerste digitale filmdistributeur gespecialiseerd in bioscoopdocumentaires. Onder de noemer IDFA’s Delicatessen wordt een verzameling hedendaagse kwaliteitsdocumentaires gepresenteerd, variërend van publieksfavorieten tot hoogtepunten uit de moderne filmgeschiedenis.
Bron: Connexie.nl