Roeland Stekelenburg verlaat de NOS
Roeland Stekelenburg, Hoofd Nieuwe Media van de NOS, vertrekt bij de NOS en begint per 1 januari 2011 een nieuw bedrijf op het gebied van Nieuwe Media. Het nieuwe bedrijf gaat innovatieve oplossingen ontwikkelen voor grote (media-)bedrijven en organisaties en richt zich vooral op traditionele mediapartijen, uitgeverijen en andere bedrijven en organisaties die de overstap naar het digitale tijperk willen maken.
Stekelenburg was de drijvende kracht achter de recente successen van de NOS op het gebied van nieuwe media, zoals de Olympische Spelen op internet en speciale websites en mobiele toepassingen rond de verkiezingen, de Tour de France en andere grote nieuwsgebeurtenissen. Het leverde hem in 2008 de ABN Amro New Media Award op. De NOS werd datzelfde jaar verkozen tot ‘Mediabedrijf van het Jaar’.
Het bedrijf dat Stekelenburg gaat opzetten wordt onderdeel van CMI, een van de grootste facilitaire bedrijven in Hilversum en eigenaar van onder andere Parkpost, Team, Avidrome en Glasvezelring Hilversum. Binnen CMI wordt Stekelenburg directeur innovatie en onder meer verantwoordelijk voor de internationale expansie van het bedrijf.
“Met pijn in het hart neem ik afscheid van de NOS,” zegt Stekelenburg. “Maar soms komen er kansen langs waar je moeilijk nee tegen kunt zeggen. En het leuke is dat ik inhoudelijk niet echt iets anders ga doen, want mijn liefde voor (journalistieke) inhoud, innovatie en techniek is geenszins verdwenen. Ik krijg nu alleen de kans om hetzelfde op grotere schaal, internationaal en voor verschillende opdrachtgevers te gaan doen.”
Bron: Roeland Stekelenburg/CMI