RTL Nederland gaat datingmarkt op
RTL Nederland ontwikkelt, vanuit de divisie RTL Ventures, een nieuw online initiatief voor de Nederlandse datingmarkt. Binnen de strategie van RTL wordt gekeken naar kansen op relevante consumentenmarkten. Singles zijn een belangrijke en groeiende groep binnen de samenleving. Dating, relaties en het helpen van anderen zijn belangrijke thema’s binnen de programma’s en producten van RTL. Vanuit die gedachte wordt gewerkt aan een online datingplatform, dat in het voorjaar van 2011 wordt gelanceerd.
Nicolas Eglau, directeur RTL Ventures: “We hebben heel veel onderzoek gedaan naar de huidige datingmarkt en daar zijn interessante inzichten uitgekomen. Bovendien hebben we expertise van buitenaf ingeschakeld. Wij willen een site neerzetten waar daters op een betrouwbare en vooral leuke manier een partner kunnen vinden.”
“We willen inspelen op echte behoeftes binnen deze doelgroep en daarom wordt begin januari een blog gelanceerd, waarop vrijgezelle bloggers in gesprek gaan met andere singles in Nederland. De inzichten en ideeën die daaruit voortkomen, zullen mede de inhoud en opzet van het platform bepalen. Wij willen singles in Nederland meer communicatiekracht geven.”
Bron: RTL Nederland/Broadcast Magazine