Zoom.in gaat video advertising MTV sites verkopen
Zoom.in en MTV Networks Nederland gaan samenwerken op het gebied van online video advertising op de websites van MTV Networks. De samenwerking betreft de Nederlandse websites van MTV, TMF, Comedy Central en South Park en de Nederlandse kijkers van video’s op MTV.com, Comedycentral.com, Gametrailer.com en Shockwave.com.
In totaal gaat het om een bereik van 2,3 miljoen en circa 11 miljoen video streams per maand. De Belgische divisie van Zoom.in mag bovendien aan de slag voor de Belgische websites van MTV en TMF. Steeds meer websites in Europa laten zich vertegenwoordigen door het gespecialiseerde sales house van Zoom.in, ook als zij niet de content van Zoom.in gebruiken.
“Een bijzonder interessante samenwerking”, aldus Zoom.in sales director Michiel Plugge, “want adverteerders kunnen hun TV-campagne nu ook bij Zoom.in online doorplaatsen in dezelfde programma omgeving.”
Zoom.in wat dagelijks meer dan 150 nieuwsvideo’s produceert, begint per direct met de verkoop door de MTV-sites binnen de doelgroeppakketten van Zoom.in aan te bieden. De totale beschikbare voorraad stijgt hiermee naar 43 miljoen impressies per maand met een STIR-gebaseerd uniek bereik van 3,6 miljoen (26,8 procent van Nederland 13+). Zoom.in biedt de video advertising aan als preroll, overlay en preload.
Volgens John Baker, account manager Online van MTV Networks, is de laatste maanden het aantal videokijkers op de websites van MTV Networks sterk gestegen door vernieuwing van deze websites. “Vanzelfsprekend willen wij graag ook deze extra advertentieruimte commercialiseren en daarom gaat Zoom.in dit naast onze eigen verkoop doen. Bij adverteerders neemt de populariteit van online video advertising in combinatie met een TV campagne sterk toe, omdat deze combinatie de effectiviteit van de campagne aantoonbaar vergroot. Het succes en het marktleiderschap van Zoom.in op deze markt is een belangrijke reden voor ons om deze samenwerking aan te gaan.”
Bron: Radio.nl