“Sociale media essentieel om jongerendoelgroep te bereiken”
In de BM Media Lounge, waarin BM een podium biedt aan mediapartijen en mediapersonen die hun eigen interviewpartners kunnen uitnodigen, gaat host Jasper van der Schalie van Twentytwo Producties ditmaal in gesprek met Robert Fortuijn, genremanager van NPO Zapp en Zappelin.
Robert is inmiddels vijf jaar verantwoordelijk voor de kinderprogrammering van de publieke omroep. De lineaire uitzendingen zijn te zien op NPO 3 vanaf 6.30 uur ’s ochtends tot 19.20 uur ’s avonds. Ook is de NPO voor deze doelgroep tegenwoordig volop actief op YouTube, Instagram en TikTok en zijn er diverse apps.
“We hebben inmiddels een heel team dat de socials verzorgt”, meldt Robert Fortuijn. “Dat is momenteel essentieel om onze specifieke doelgroep te bereiken. Na de opkomst van YouTube hebben we onze lineaire uitzendingen meer specifiek gericht op familiaal kijken, terwijl de sociale media specifiek op de jongeren gericht zijn.”
Het staat de NPO tegenwoordig vrij om de jongerendoelgroep tevens te bedienen via sociale media, iets wat in het verleden nauwelijks was toegestaan. Robert Fortuijn: “De jeugd heeft de toekomst en het is heel fijn dat we voldoende mogen investeren om deze doelgroep ook op deze manier in huis te hebben. Zo bereiken we namelijk de kijkers van morgen.”
Bron: BM