Storytel en Humberto Tan brengen samen verhalen tot leven
Storytel, een van ‘s werelds grootste abonnementsdiensten voor het streamen van e-books en luisterboeken, kondigt met trots zijn samenwerking aan met Humberto Tan.
Humberto zal als het gezicht van Storytel de komende zomercampagne leiden. Door een gemeenschappelijke passie voor de kracht van verhalen draagt deze samenwerking bij aan de missie van Storytel: de wereld meer empathisch en creatief maken.
De zomercampagne van Storytel markeert het begin van een langdurige samenwerking met Humberto Tan, tevens de eerste samenwerking tussen het merk en de presentator. Humberto zal gedurende acht weken prominent aanwezig zijn in televisiecommercials, radioreclames, digitale advertenties en billboards van Storytel. Daarnaast zal hij ook tijdens de wintercampagne van Storytel weer te zien zijn, en blijft hij tussendoor een vertrouwd gezicht van het merk.
Door krachten te bundelen met Humberto ziet Storytel extra mogelijkheden om ontlezing in de samenleving tegen te gaan. Oudere mensen zijn over het algemeen meer fervente lezers dan jongere mensen: 65-plussers besteden per dag ongeveer anderhalf uur aan lezen, terwijl dit onder 13- tot 19-jarigen maar 14 minuten is. Bovendien is de leestijd onder deze jonge groep drastisch afgenomen de afgelopen jaren, terwijl het patroon bij oudere mensen stabiel is.
De daling van de leestijd onder jongeren is in lijn met eerdere onderzoeken naar het leesgedrag, waaruit naar voren komt dat elke nieuwe generatie minder leest dan voorgaande generaties. Zonde, als je het Storytel en Humberto vraagt. Daarom willen zij iedereen inspireren en verbinden met Storytel’s online gigabibliotheek.
Humberto Tan: “Verhalen zijn de rode lijn in alles wat ik doe. Mensen zeggen soms over mij: ‘Jij gaat goed in op de passie van anderen.’ En dat klopt. Die passie komt vaak tot leven in de verhalen van anderen. Het is zo belangrijk om de verhalen die anderen vertellen en opgeschreven hebben tot je te nemen, want zij vormen de brandstof voor de toekomst. Een samenwerking met Storytel is me dus op het lijf geschreven.”
Bron: Storytel/BM