Viaplay blijft abonnees verliezen, omzet lager ondanks prijsverhogingen
Streamingdienst Viaplay, vooral bekend van de Formule 1-uitzendingen, heeft de afgelopen drie maanden opnieuw abonnees verloren. Ondanks een flinke prijsverhoging in mei is de omzet van de videodienst gedaald.
De omzet van Viaplay daalde met 2,3 procent naar omgerekend 388 miljoen euro. De prijsverhoging in mei heeft de omzetdaling beperkt, maar niet weten te voorkomen.
Het aantal abonnementen daalde in het tweede kwartaal met 1 procent. Dat is minder dan in de eerste drie maanden van dit jaar. Toen zag Viaplay het aantal abonnementen nog met bijna een vijfde afnemen vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder.
Eerder dit jaar werd Viaplay nog van een faillissement gered met een miljoeneninvestering. Het Zweedse bedrijf doet er volgens topman Jørgen Madsen Lindemann alles aan om illegale streams en downloads te voorkomen. In Zweden werd een campagne tegen piraterij in gang gezet, andere landen volgen nog.
Lindemann verwacht dat de resultaten later dit jaar verbeteren. De topman heeft hoge verwachtingen van de Engelse voetbalcompetitie die deze zomer van start gaat. Daarnaast rijdt de Formule 1 met Max Verstappen in augustus in Zandvoort. Ook daarmee verwacht Viaplay kijkers te trekken.
Bron: Nu.nl/BM