Zoomin.TV verdubbelt groei in Nederland
Zoomin.TV groeit fors in Nederland. Afgelopen maanden mocht het bedrijf onder andere Hearst Magazines (Quote, Elle, Esquire en Cosmopolitan), Bindinc (bekend van tvgids.nl & televizier.nl) en NDC Dagbladen verwelkomen in zijn distributienetwerk.
“Onze strategie van de afgelopen drie jaren maakt dat wij content produceren die uniek is en beter aansluit bij de wensen van uitgevers. Videocontent produceren en zeker premium content in HD kwaliteit is een dure aangelegenheid”, aldus Ivo de Beurs, Sales Director Zoomin.TV Benelux.
“Ons hart is contentproductie. Onze redactie maakt dagelijks vierhonderd video’s die in Nederland steeds meer op zichzelf kunnen staan. Wij brengen verhalen die anders niet verteld worden, unknown stories van over de hele wereld. Steeds meer tv-programma’s en omroepen kopen deze content van ons. Onze content wordt ook door adverteerders gewaardeerd, gezien de hoge prijs die zij daarvoor betalen. Commercieel gezien groeien wij dit jaar met 110% ten opzichte van 2014. Met de groei van ons bereik dit jaar naar meer dan 121 miljoen impressies moet dit ook volgend jaar weer mogelijk zijn.”
Naast het eigen distributienetwerk is Zoomin.TV ook actief als Multi Channel Network (MCN) op YouTube. Wereldwijd is Zoomin.TV het vijfde grootste MCN (uitgezonderd muzieknetwerken) met 147 miljoen unieke bezoekers die in augustus meer dan 2,2 miljard video’s bekeken. Op het MCN zijn meer dan 50.000 kanalen aangesloten die samen meer dan honderd miljoen abonnees hebben. In Nederland bereiken we op ons MCN al meer dan 3,4 miljoen unieke bezoekers per maand. Dat is een groei van honderd procent ten opzichte van vorig jaar augustus.
De strategische verwerving door video entertainment gigant Modern Times Group van een belang van 51% in Zoomin.TV zal de komende maanden leiden tot een intensieve samenwerking met andere MTG-bedrijven als ESL, Viagame en Splay, onder andere op het vlak van online gaming video’s. De Beurs: “Tegelijkertijd zal Splay ons wereldwijde distributienetwerk helpen vergroten en zijn best-in-class influencer marketing tools aan ons en ons publisher netwerk ter beschikking stellen. Deze bundeling van kennis en kracht zal de positie van Zoomin.TV als de ideale partner voor video publishers die internationaal willen slagen, verder versterken.”
Bron: Zoomin.TV/Broadcast Magazine