Audify nieuwe marketingorganisatie voor audio
Audify is vanaf nu de nieuwe naam van het Radio Advies Bureau. Audify is het resultaat van de herpositionering die afgelopen periode is uitgevoerd. De kern van de nieuwe positionering is dat de scope wordt verbreed van radio naar audio.
De wereld zit vol met geluid en luisteraars luisteren meer en vaker naar allerlei verschillende soorten audiocontent. Audify zet zich als marketingorganisatie nadrukkelijk in voor meer en beter gebruik van geluid in commerciële communicatie, zodat merkeigenaren de kansen kunnen benutten om zich te onderscheiden.
Er wordt meer audio geconsumeerd dan ooit tevoren. Met meer dan 40 procent van de totale mediatijd is luisteren één van de belangrijkste vormen van mediaconsumptie. Het aantal platforms dat de luisteraar consumeert, zoals podcasts en digitale audio, groeit exponentieel. Audify heeft de ambitie om bedrijven, merken en hun bureaus te faciliteren bij het meer en beter gebruik maken van audio in commerciële communicatie.
In een wereld vol geluid zijn er volop kansen voor merkeigenaren om zich te onderscheiden. Het blijkt echter dat de reclame-industrie de potentie van geluid nog niet ten volle benut. Slechts 5 procent van de reclamebestedingen gaat naar audio, en dat staat in schril contrast met de enorme consumptie. Daarom is de stichting, het bestuur en al haar deelnemers tot deze nieuwe positionering en naam gekomen. Deze stap markeert slechts het begin van een nieuwe vruchtbare toekomst voor audioreclame. Audify speelt een centrale rol in deze toekomst.
Liedewij Hentenaar, directeur van Audify: “Hoe klinkt jouw merk? Dat is de vraag die centraal staat bij Audify. Het is daarbij logisch dat Audify haar werkveld verbreedt ten opzichte van de positie van het RAB. Nadenken over je merkgeluid is een eerste stap naar het benutten van de potentie van audio. Audify kan je daarbij helpen. Geluid is immers overal. Onze deelnemers exploiteren, naast radiostations, nog veel meer audioplatformen en formats. Daarbij past de nieuwe naam naadloos bij het nieuwe luisteronderzoek NMO dat in 2022 het levenslicht zal zien. Met het nieuwe onderzoek zijn we nog beter in staat om alle vormen van audioconsumptie te meten.”
Bron: Audify/BM