Bestedingen radioreclame gestegen
De netto radioreclamebestedingen zijn in 2013 met ruim 5 miljoen euro gestegen naar 226,8 miljoen euro. Dit is een groei van 2,3 procent ten opzichte van 2012. De non-spot bestedingen halen een all time high van 13,3 miljoen euro.
Dat is een groei van 7 procent ten opzichte van vorig jaar. Dit blijkt uit cijfers van het Radio Advies Bureau (RAB).
De retailbranche heeft het meest besteed op radio en neemt de nummer 1 positie van de transportbranche over. De transportbranche staat nu op 2 en de derde plaats is voor de branche financiële dienstverlening. Qua bestedingsaandeel gaan de branches transport en financiële dienstverlening wel aan de leiding, zij besteden bijna 25 procent van hun budget aan radioreclame. Het bestedingsaandeel van de retailbranche is met 11 procent vergelijkbaar met het gemiddelde in de markt.
Liedewij Hentenaar, directeur RAB: “De Nederlandse radiozenders zijn sterke merken waar luisteraars bevriend mee raken. Het aantal events van radiozenders neemt toe waardoor de betrokkenheid van de luisteraar nog sterker wordt. Adverteerders gebruiken steeds meer mogelijkheden om zich met deze radiomerken te profileren en hun luisteraars te bereiken in een deze omgeving.”
Bron: RAB